Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL KÜLTÜR İkinci Düzey UGAZ 449 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Öğrenci Sunumları
Dersin Amacı Dersin amacı, günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışılarak kapsamlı analizinin yapılmasıdır.
Dersin Tanımı Günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Derse giriş: Dersin amaç ve kapsamının aktarılması, dersten beklentilerin ve derse katılım beklentilerinin ifade edilmesi ve muhtemel öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı.
2 Görme, görsel, görsellik, imge, imaj, imgelem, iletişim, kültür, kavramlarının açıklanması ve Görsel İletişim''''''''in alan, tanım ve kapsamına giriş.
3 Sözlü, yazılı ve görsel kültür ayrımına kapsamlı bir bakış.
4 Görsel İletişimin Kültürel Zemini: Görsel Kültür Görsel ve Kültürel olanın tanımlanması üzerinden kapsamlı bir görsel kültür tanımına ulaşılması.
5 Modern dünyada görselin ayrıcalıklı konumu, gündelik hayatta görselle ilişki biçimimiz.
6 Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar I
7 Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar II
8 Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar III
9 Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar IV
10 Görsel İletişim
11 Görsel İletişim: Görsel İletişimin gücü, Görsel İkna; Reklam ve Propaganda
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Öğrenci Sunumları
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görsel kültüre ilişkin temel kavramları bilir
2 Modernliğin göz merkezci karakterini anlar ve bu karakterin teknik iletişime yansıma biçimlerini kavrar
3 Gündelik hayatta görselle kurduğumuz ilişki biçiminin kavrar
4 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçlerini anlar
5 Görsel algının temel niteliklerinin kavrar
6 Görsel imgelerin kültürel pratikler içerisindeki rolünü kavrar
7 Fotoğraf, sinema ve elektronik görsellik biçimlerinin kültürel karakterini anlar
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 3 24
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları,
Yardımcı Kaynaklar Jenks, C. (1995) Visual Culture. New York and London: Routledge Mirzoeff, N. (1999). An introduction to visual culture. London: Routledge**** Foucault, M. (2000). Hapishanenin Doğuşu. (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara: İmge Yayınları. Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınları. Çakır, M. (2015). İnternette Gösteri ve Gözetim. Ankara: Ütopya Yayınları. Uçar, T.F. (2011) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar