Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ MALZEME ÜRETİM TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey MBM609 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR ÖNSES
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yüzey üzerinde mikro ve nano boyutta malzeme üretim prosesleri, özellikleri ve uygulama alanları hakkında öğrencilere temel bilgilerin aktarılması, mikro ve nano üretimdeki güncel konuların, problemlerin ve enstrümanların öğrencilerce anlaşılması, literatürdeki çalışmaların derlenmesi ve yeni fikirler oluşturulması konularında öğrencilerin kabiliyetlerini geliştirmesi, bilimsel çalışmaların sunulması ve tartışılması konusunda öğrencilerin tecrübe edinmesi
Dersin Tanımı Litografi (E-ışını, foto), biriktirme teknikleri (PVD, CVD, MBE), sıçratma teknikleri (PLD, e-ışını, plazma), iyon ve plazma dağlama teknikleri, vakum teknolojileri.

Dersin İçeriği
1 Üretim tekniklerine giriş
2 Litografi genel ve fotolitografi
3 Elektron demeti litografisi
4 Diğer ileri litografi sistemleri
5 Konvansiyonel olmayan litografi sistemleri - 1
6 Konvansiyonel olmayan litografi sistemleri - 2
7 İnce film biriktirme genel bakış
8 Fiziksek biriktirme yöntemleri
9 Kimyasal biriktirme
10 Diğer biriktirme yöntemleri
11 İnce film karakterizasyonu ve uygulamaları
12 Islak dağlama
13 Kuru dağlama
14 Proje sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapılandırılmış yüzeylerin üretilmesinde konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan tekniklerinin temellerini anlamak
2 Yapılandırılmış yüzeylerin özellik ve uygulama alanlarının bilinmesi
3 Fonksiyonel cihaz ve yüzey üretiminde ihtiyaca yönelik olarak doğru yöntemlerin seçilebilmesi
4 Yapılandırılmış yüzeylerin üretilmesinde kullanılan yöntemlerin kritik değerlendirmesini yapabilmesi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 15 45
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar