Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DNA GENOTİPLEME İkinci Düzey TBT 512 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELİKE BAKIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİKE BAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı DNA genotipleme çalışmaları için geliştirilen yöntemler ve bu yöntemlerin prensipleri dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı DNA geotipleme amacı ile kullanılan RAPD, SSR, AFLP, SNP vb. teknikler ve bu tekniklerin uygulanması

Dersin İçeriği
1 DNA genotiplendirmeye giriş
2 RAPD, RFLP ve AFLP tekniklerini DNA genotiplendirme çalışmlarını kullanımı
3 Mikrosatelitlerin keşfi
4 Mikrosatelitlerin DNA genotiplendirme çalışmalarında kullanımı
5 ETS kökenli mikrosatellitler ve diğer yöntemlerle keşfedilen mikrosatellitlerin karşılaştırılması.
6 Bitkilerde SNP''lerin keşfi
7 Bitki genotiplendirmede SNP''lerin kullanımı
8 ARA SINAV
9 Allel spesifik PCR ile DNA genotiplendirme
10 Mikroarray temelli SNP analizleri ile DNA genotipleme
11 Bitki genetik kaynaklarının korunmasında genotiplendirme
12 Uluslararası germplasm koleksiyonlarının kullanımı ve korunmasında molküler markör uygulamaları
13 Bitki genotiplendirmede kullanılan ticari yöntemler
14 DNA genotiplendirme çalışmalar için gelecekteki olasılıklar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 DNA genotipleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2 Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3 Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4 Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5 Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6 Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 1 14 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar