Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ İSLAM FELSEFESİ ÇALIŞMALARI Üçüncü Düzey FDB540 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, seminer
Dersin Amacı İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmaların tetkik edilerek, değerlendirilmesine kılavuzluk etmektir.
Dersin Tanımı İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmaların ve fikirlerin ele alındığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 S. Hüseyin Nasr, Üç Müslüman Bilge
2 S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslam,
3 S. Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat
4 Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz
5 Charles E. Butter Worth, İslam Felsefesi'nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi
6 Mehmet Bayrakdar, İslam Düşüncesi Yazıları
7 İlhan Kutluer, İslamin Klasik Çağında felsefe Tasavvuru
8 Ara Sınav
9 A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de bilgi Problemi
10 Yaşar Aydınlı, Farabi’de Tanrı İnsan İlişkisi
11 İ. Hakkı Aydın, Farabi’de Bilgi Teorisi
12 Atilla Arkan, İbn Rüşd Psikolojisi
13 Enver Uysal, İhvan-ı Safa Felsefesinde Tanrı ve Alem
14 Yaşar Aydınlı, İbn Bacce’nin İnsan Görüşü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Ülkemizde ve Yurt dışında yapılan çalışmalar arasında karşılaştırmalar yapabilir.
3 İslam Felsefesi alanında yapılan çağdaş çalışmaların genel felsefe içerisindeki yerini kavrar.
4 İslam Felsefesi alanında yapılan çağdaş çalışmaların hangi konulara odaklandığı hakkında bilgi sahibi olarak, tez aşamasında hangi konularda çalışma yapabileceğine ilişkin bir perspektife sahip olur.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz.
Yardımcı Kaynaklar 1. S. Hüseyin Nasr, Üç Müslüman Bilge 2. S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslam, 3. S. Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat 4. Charles E. Butter Worth, İslam Felsefesi'nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi 5. Mehmet Bayrakdar, İslam felsefesi Yazıları 6.İlhan Kutluer, İslamin Klasik Çağında felsefe Tasavvuru 7. A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de bilgi Problemi, 8. Yaşar Aydınlı, Farabi’de Tanrı İnsan İlişkisi 9. İ. Hakkı Aydın, Farabi’de Bilgi Teorisi 10. Atilla Arkan, İbn Rüşd Psikolojisi 11. Enver Uysal, İhvan-ı Safa Felsefesinde Tanrı ve Alem 12. Yaşar Aydınlı, İbn Bacce’nin İnsan Görüşü

Ders İle İlgili Dosyalar