Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ İSLAM FELSEFESİ ÇALIŞMALARI İkinci Düzey FDB540 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, seminer
Dersin Amacı İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmaların tetkik edilerek, değerlendirilmesine kılavuzluk etmektir.
Dersin Tanımı İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmaların ve fikirlerin ele alındığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 S. Hüseyin Nasr, Üç Müslüman Bilge
2 S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslam,
3 S. Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat
4 Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz
5 Charles E. Butter Worth, İslam Felsefesi'nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi
6 Mehmet Bayrakdar, İslam Düşüncesi Yazıları
7 İlhan Kutluer, İslamin Klasik Çağında felsefe Tasavvuru
8 Ara Sınav
9 A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de bilgi Problemi
10 Yaşar Aydınlı, Farabi’de Tanrı İnsan İlişkisi
11 İ. Hakkı Aydın, Farabi’de Bilgi Teorisi
12 Atilla Arkan, İbn Rüşd Psikolojisi
13 Enver Uysal, İhvan-ı Safa Felsefesinde Tanrı ve Alem
14 Yaşar Aydınlı, İbn Bacce’nin İnsan Görüşü
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Felsefesi alanında yapılmış çağdaş çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Ülkemizde ve Yurt dışında yapılan çalışmalar arasında karşılaştırmalar yapabilir.
3 İslam Felsefesi alanında yapılan çağdaş çalışmaların genel felsefe içerisindeki yerini kavrar.
4 İslam Felsefesi alanında yapılan çağdaş çalışmaların hangi konulara odaklandığı hakkında bilgi sahibi olarak, tez aşamasında hangi konularda çalışma yapabileceğine ilişkin bir perspektife sahip olur.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz.
Yardımcı Kaynaklar 1. S. Hüseyin Nasr, Üç Müslüman Bilge 2. S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslam, 3. S. Hüseyin Nasr, İnsan ve Tabiat 4. Charles E. Butter Worth, İslam Felsefesi'nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi 5. Mehmet Bayrakdar, İslam felsefesi Yazıları 6.İlhan Kutluer, İslamin Klasik Çağında felsefe Tasavvuru 7. A. Kamil Cihan, İbn Sina ve Gazali’de bilgi Problemi, 8. Yaşar Aydınlı, Farabi’de Tanrı İnsan İlişkisi 9. İ. Hakkı Aydın, Farabi’de Bilgi Teorisi 10. Atilla Arkan, İbn Rüşd Psikolojisi 11. Enver Uysal, İhvan-ı Safa Felsefesinde Tanrı ve Alem 12. Yaşar Aydınlı, İbn Bacce’nin İnsan Görüşü

Ders İle İlgili Dosyalar