Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR BİLİMLERİNDE BİLGİSAYARLI İSTATİSTİK UYGULAMALARI İkinci Düzey BSB 676 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAZMİ SARITAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere istatistiksel analizin önemi, uygulama alanları ve temel kavramları hakkında bilgi vermek ve analizler için bilgisayar programlarını kullanmayı öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Paket programlarla istatistik öğretimi.

Dersin İçeriği
1 İstatistik programının kurulumu, tanıtımı ve kullanım amacı
2 Bilgisayarlı istatistiğin temel kavramları ve açıklanması
3 Bilgisayarlı istatistikte verilerin girilmesi ve değişkenlerin tanımlanması ve istatistiksel süreç
4 Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, çapraz tabloların oluşturulması
5 Grafikler ve diyagramlar
6 Hipotez ve hipotez testlerinin açıklanması
7 Bağımsız gruplarda T testi, Eşleştirilmiş gruplarda t testi
8 Parametrik olmayan testler, ki kare analizi, Mann Whitney U testi, testi
9 Vize Sınavı
10 Tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA)
11 Tekrarlayan ölçümlerde Varyans Analizi
12 Kruskal-Wallis H testi, Friedman testi
13 Kolerasyon analizi, regresyon analizi
14 Güvenilirlik Analizi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Paket programlar ile istatistik hakkında temel bilgiler edine bilme
2 Paket programlarla tanımlayıcı istatistik ve çıkarımsal istatistikleri öğrenir.
3 Paket programlar ile parametrik ve nonparametrik testleri öğrenir.
4 Paket programlarla korelasyon regresyon analiz yapmayı öğrenir.
5 Paket programlarla çok desenli araştırmalar yapmayı öğrenir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KAZIM, Özdamar. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2004. KAZIM, Özdamar.SPSS İle Biyoistatistik,10 baskı, Nisan Kitabevi, 2013
Yardımcı Kaynaklar Field, Andy. Discovering statistics using SPSS. Sage publications, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar