Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERİMLER VE ÇEVRE Üçüncü Düzey VZT 536 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin Veriliş Şekli Konu Anlatımı, Ödev, Sunum
Dersin Amacı Çiftlik hayvanlarında verim ile ilgili karakterlerin iyileştirilmesinde çevrenin etkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Çiftlik hayvanlarında verim ile ilgili karakterlerin iyileştirilmesinde çevrenin etkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği
1 Karakterler Nedir
2 Çevre Nedir
3 Anasal Çevre Nedir
4 Kantitatif Karakterlerde Çevrenin Etkisi
5 Kanlitatif Karakterlerde Çevrenin Etkisi
6 Fenotipik Varyasyon
7 Çevre-Genotip Etkileşimi
8 Çevresel Faktörlerin Sınıflandırılması
9 İklimin Etkisi
10 Barınaklarda Çevrenin Optimizasyonu
11 Teknik ve Mimarı Faktörlerin Etkisi
12 Yapısal Çevrenin Etkisi
13 Bakımın Etkisi
14 Yönetimin Etkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Et verimi ve etkileyen faktörler
2 Süt verimi ve etkileyen faktörler
3 Döl verimi ve etkileyen faktörler
4 Yumurta verimi ve etkileyen faktörler
5 Yapağı verimi ve etkileyen faktörler
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zootekni kitabı
Yardımcı Kaynaklar Zootekni kitabı

Ders İle İlgili Dosyalar