Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI Üçüncü Düzey FBÖ 202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim
Dersin Amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretim programlarının tarihsel gelişimini, güncel fen öğretim programlarının yapısını kavramasını sağlamak.
Dersin Tanımı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretim programlarının tarihsel gelişimini, güncel fen öğretim programlarının yapısını kavramasını sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Öğretim Programlarıyla İlgili Temel Kavramlar
2 Fen Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi
3 Güncel Fen Öğretim Programlarının Yaklaşımı
4 Fen Öğretim Programlarının İçeriği
5 Fen Öğretim Programlarında Geliştirmeyi Amaçladığı Beceriler
6 Öğrenme ve Alt Öğrenme Alanları
7 Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımı ve Sınırları
8 Diğer Derslerle İlişkisi
9 İlkokul ve Lise Fen Öğretim Programlarıyla İlişkisi
10 Kullanılan Yöntem, Teknik, Araç-Gereç ve Materyaller
11 Ölçme Değerlendirme Yaklaşımı
12 Öğretmen Yeterlilikleri
13 Fen Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları bilir.
2 Fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
3 Güncel fen öğretim programlarının yaklaşımını bilir ve açıklar.
4 Fen öğretim programlarının içeriğini açıklar.
5 Fen öğretim programlarında geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir.
6 Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını bilir.
7 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını açıklar.
8 Diğer derslerle ilişkisini açıklar.
9 İlkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisini açıklar.
10 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri açıklar. Ölçme değerlendirme yaklaşımını açıklar. Öğretmen yeterliliklerini açıklar. Fen öğretim programlarının değerlendirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili tartışmalara katılır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Anagün, Ş. S. (Ed.) (2021). Fen öğretim programları. Anı Yayıncılık. • Ayvacı, H. Ş. (Ed.) (2020). Fen öğretim programları. Pegem Akademi.

Ders İle İlgili Dosyalar