Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey İHH 610 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı Geriatri hemşireliğinin temel kavramlarını tanımlama, yaşlılığa bağlı ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunların çözümünde hemşirenin rolünü kavrama, yaşlılara sunulan sağlık bakım hizmetlerinin toplumun gereksinimlerine, evrensel ve bilimsel gerçeklere dayalı olarak planlanması, sunulması ve geliştirilmesine yönelik sistematik hemşirelik süreci yaklaşımının kullanılması bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı yaşlıların sağlığını koruma ve geliştirmeye odaklanan, hastalık durumunda tedavisine yönelik hemşirelik girişimlerinin uygulandığı bir alandır

Dersin İçeriği
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2 Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3 Yaşlılık tanımı ve yaşlanma teorileri
4 Türkiye’de ve dünya’da yaşlı nüfusu ve politikalar
5 Yaşlı bireylerde fizyolojik değişiklikler
6 Yaşlı bireylerde sık görülen sağlık sorunları
7 Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirilmesi(ilaç kullanımı, düşmeler….vb)
8 Yaşlı bireylerde beslenme sorunları
9 Yaşlı bireylerin evde ve kurumda bakımı
10 Yaşlı bireylere bakım verenlerin sorunları
11 Yaşlı ayrımcılığı, istismar ve ihmali
12 Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi
13 Vaka çalışması
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaşlı bireylerde sık görülen sorunları açıklar.
2 Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapar.
3 Yaşlı bireylerin sağlığı koruma ve geliştirmesine yönelik uygulamaları sıralar
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 12 4 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar