Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ VE TASARIMI Birinci Düzey MM 481 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğrt. Üyesi YUSUF TEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İklimlendirme, konfor şartları, iklimlendirme ve havalandırma sistemleri, ısıtma, soğutma ve nemlendirme sistemleri, klima santralleri, yardımcı bağlantılar ile ilgili bilgi ve hesaplamalar, İklimlendirme sistemlerinin tasarımı ve projelendirme esasları hakkında bilgi ve projelendirme becerisi
Dersin Tanımı İklimlendirme sistemleri tasarımı ve projelendirilmesinin öğretildiği seçmeli ders.

Dersin İçeriği
1 İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler
2 İklimlendirme sistemlerinin sınıflandırılması.Kullanım amacına göre, Büyüklüğüne göre, Fan Basıncına göre, Kanal sayısına göre, Zon sayısına göre, ısı taşıyıcı akışkana göre.
3 Merkezi iklimlendirme sistemleri (klima santralleri ve çiller)cihazlar ve seçimi.
4 Isı kazancı hesabı - iç ve dış yükler
5 Hava Kanalları Hesabı Ve Konstrüksiyon
6 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
7 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
8 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama. (Mimari Detaylar ve Isı yükü Detayları)
9 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
10 Ara-Sınav/ Proje
11 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
12 İklimlendirme sistemleri (HVAC) tasarım programı eğitimi ve uygulama.(HVAC sistem tasarımı)
13 Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
14 Bilgisayar ortamında örnek proje çalışmaları. (Autodesk Revit-MEP)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basit mimari projeleri bilgisayar ortamda çizebilme.
2 Bireysel ve merkezi iklimlendirme sistemi tasarımı ve projelendirmesini yapabilme becerisi.
3 Outodesk revit MEP kullanabilme.
4 Karmaşık bir HVAC sistemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 18 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Uygulamalı Havalandırma İklimlendirme Tekniği, Hikmet DOĞAN, Ankara 2002. 2. ISISAN Klima Tesisatı. No:305.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları. Outodesk revit Eğitim videoları. http://www.tasarimveteknik.com/2015/02/revit-video-egitim-seti/

Ders İle İlgili Dosyalar