Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTİK HİNT’TE SİYASET VE DEVLET İkinci Düzey GAÇ 525 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu ders, bir disiplin olarak Siyaset Bilimi’nin sınırlarını tanıtmayı, Antik Hint tarihi özelinde ilişkisini anlatmayı hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Derste, politika, güç, iktidar ve otorite kavramlarının tanıtılması ve bu kavramların tarih disipliniyle ilişkilerinin açıklanması amaçlanmaktadır. Bu ders, Hint edebiyatında devlet ve siyaset üzerine yazılmış eserler üzerinden tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilecekleri ve toplum-siyaset ilişkilerini yorumlayarak analiz edebilecekleri temel kavramsal birikimi kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği
1 • Tanışma ve Ders İzlencesinin Paylaşımı
2 • Dersle alakalı terminolojinin tanımı (Siyaset, toplumsal sınıflar, iktidar, egemenlik, devlet, hegemonya, vatandaşlık, demokrasi, laiklik, kültür, kimlik, anayasa, siyasal katılma, siyasal partiler, baskı grubu, küreselleşme vd.) • Haftanın okuması: Özkaya, Ö. "DEVLET OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 0 (2020): 317-352
3 • Dersle alakalı siyasal ideolojilerin tanımı (İdeloji, liberalizm, muhafazakarlık, Marksizm, anarşizm, sosyal demokrasi, feminizm, milliyetçilik, faşizm, yeni sağ, İslamcılık, çevrecilik vd.) • Haftanın okuması: Karataş, Adnan. (2018). Devlet Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL. 3. 631-643. 10.31567/ssd.131.
4 • Disiplinler arası bir yaklaşım üzerinden devlet, siyaset ve tarih anlayışı • Haftanın okuması: Aytekin, E. A. (2015) “Siyaset Bilimi ve Tarih” içinde; Atılgan, G., Aytekin E. A. (2015). Siyaset Bilimi, Yordam Kitap, ss. 477-486.
5 • Hindistan’ı fiziki ve toplumsal olarak tanımak • Haftanın okuması: Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 7-38.
6 • Antik Hint tarihini tanımak • Haftanın okuması: Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 40-107.
7 • Devlet ve siyaset üzerine kavram ve kuramların Hint tarihindeki karşılıkları üzerine değerlendirme ve vize ödev konusu belirleme
8 • VİZE HAFTASI
9 • Dersle alakalı birincil kaynakları (Antik Hint Metinlerini) tanımak • Haftanın okuması: Ovalı, T. (2019). BİR MEDENİYET TASAVVURU OLARAK KURUCU HİNT METİNLERİ. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 115-134 .
10 • Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak • Haftanın okuması: Arslan, M. (1987) Eski Hind Siyaset ve Felsefesine Genel Bir Bakış, Felsefe Arkivi, 125-141.
11 • Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak • Haftanın okuması: Küçükler, A. (2011) Antik Hint’te Devlet Yönetimi ve Siyaset Bilimi Üzerine Bir Başyapıt: Arthaşastra. ADES I Bildiriler Kitabı. 185-198.
12 • Antik Hint Metinlerinde devlet ve siyaset yapısını anlamak • Haftanın okuması: Büyükbahçeci, E. (2016). HİNT''TE KAST SİSTEMİNİN İLK İZLERİ VE HİNT EDEBİYATINDAKİ YERİ. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 56 (2), 238-255.
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
15 FİNAL HAFTASI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 • Siyaset bilimi ve tarih alanlarında temel terminoloji, kavram ve kuram bilgisi kazanır;
2 • Antik Hint tarihi hakkında bilgi edinir;
3 • Antik Hint’teki siyasi ve devlet yapısı üzerine yazılmış klasik metinleri tanır;
4 • Ders içeriğine yönelik literatür tarama, araştırma yapma ve raporlama yeterliliği edinir;
5 • Bireysel ve grup çalışması yapma, akademik yazım ve sunum becerileri gelişir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---Özkaya, Ö. "DEVLET OLGUSU ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 0 (2020): 317-352 ---Karataş, Adnan. (2018). Devlet Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL. 3. 631-643. 10.31567/ssd.131. ---Aytekin, E. A. (2015) “Siyaset Bilimi ve Tarih” içinde; Atılgan, G., Aytekin E. A. (2015). Siyaset Bilimi, Yordam Kitap, ss. 477-486. ---Stein, B. (2015) Hindistan Tarihi. İnkılap Kitapevi, sf: 7-170. ---Ovalı, T. (2019). BİR MEDENİYET TASAVVURU OLARAK KURUCU HİNT METİNLERİ. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 115-134 . ---Arslan, M. (1987) Eski Hind Siyaset ve Felsefesine Genel Bir Bakış, Felsefe Arkivi, 125-141. ---Küçükler, A. (2011) Antik Hint’te Devlet Yönetimi ve Siyaset Bilimi Üzerine Bir Başyapıt: Arthaşastra. ADES I Bildiriler Kitabı. 185-198. ---Büyükbahçeci, E. (2016). HİNT''TE KAST SİSTEMİNİN İLK İZLERİ VE HİNT EDEBİYATINDAKİ YERİ. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 56 (2), 238-255.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar