Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI SİYASAL SİSTEMLER Birinci Düzey SKY501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS YOLDAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı siyaset biliminin temel tartışmalarından haberdar, güncel siyasi gelişmeleri eleştirel gözle takip eden ve yorumlayabilen öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilerin dünyadaki siyasal sistemlerin ilkelerini ve ülke örneklerini anlaması için gerekli kavramsal ve analitik araçlarla donatılması dersin öncelikli amacıdır
Dersin Tanımı Farklı siyasal sistemlerin karşılaştırmalı olarak ve tarihsel bir çerçeve içinde ele alınması

Dersin İçeriği
1 Siyasal Sistem Çeşitleri I
2 Siyasal Sistem Çeşitleri II
3 Parlamenter Sistemin Doğuşu ve Gelişimi- İngiltere
4 İngiltere Günümüz Siyasal Sistemi
5 Parlamenter Sistemlerin Karşılaştırılması
6 Başkanlık Sistemi- ABD
7 Başkanlık sistemlerinin karşılaştırılması
8 Ara Sınav
9 Yarı Başkanlık Sistemi Fransa
10 Fransa''da V. Cumhuriyet''e kadar olan süreç
11 Fransa V. Cumhuriyeti ve Günümüz Siyasal Sistemi
12 Yarı Başkanlık Sisteminin Diğer Sistemlerle Karşılaştırılması
13 Almanya Siyasal Sistemi
14 Rus Siyasal Sistemi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş siyasal sistemleri tüm yönleri ile ifade eder ve belirgin özelliklerini kavrar
2 Ülkelerin siyasal sistemlerini karşılaştırarak yorumlar.
3 Siyasal Sitemlerdeki Gelişmeleri Bilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hague, R and Harrop, M, Comparative Government and Politics: An Introduction, (New York: Palgrave Macmillan: 2007)
Yardımcı Kaynaklar Daniele Caramani, Comparative Politics (Oxford: Oxford University Press: 2008)

Ders İle İlgili Dosyalar