Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTAÇAĞ İNGİLTERE EDEBİYATLARINA YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey ELIT 589 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İNGİLİZCE, ORTAÇAĞ İNGİLİZCESİ, ORTAÇAĞ FRANSIZCASI, ANGLO-NORMAN, LATİNCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Chaucer öncesi ve sonrasındaki Ortaçağ İngiliz Edebiyatı''na katkı sağlayan birincil kaynakları (el yazmaları vb.)incelemektir.
Dersin Tanımı Ortaçağ İngilteresi’ndeki Edebiyat eserleri incelendiğinde kullanılan ortak dilin çoğunlukla İngilizce olduğu kabul edilir. Ancak İngiltere’de milliyetçilik akımı gelişmeden önceki dört yüz yıl boyunca aktif olarak Fransızca, Anglo-Norman ve Latince gerek edebiyat gerekse de devlet işlerinde kullanılmaktaydı. Bu seminer İngiltere’nin Fransızcası diye adlandırılabilecek 12. ve 15.yüzyılları kapsayan edebi eserleri irdeleyecektir.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the Approaching the Literatures in Medieval England: Latin/Old-French/Anglo-Norman/Middle English Linguistic definitions and discussions, sociolinguistic and other contexts: themes and issues
2 Introduction to Paleography
3 What is English Literature?
4 Negotiating the Conquest
5 Constructing Lineages: The English Norman Past
6 The Bible and Biblical Literature
7 Approaching the Hagiographies of Medieval England: Models for Living? Anchoresses, Martyrs, Hermits
8 Mid-Term Exam
9 Authors and Authorship in the Middle Ages
10 Vernacular or insular? Vernecular Intellectuals and Authorial Identity
11 Mapping Medieval Romance: Old-French, Anglo-Norman and Middle English
12 Medieval Outlaw
13 The Postmodern Middle Ages
14 Final Exam
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fransız İngiltere'sinde ortaya çıkan ve yayılan Edebi eserler hakkında bilgi sahibi olma
2 Fransızca, Anglo-Norman ve Latince'nin Ortaçağ İngiliz Edebiyat Kültürü'ne olan etiklerinin farkında olma
3 Ortaçağ Romansları'nda o dönemki sosyo-Kültürel, dini ve ekonomik ideolojilerin etkisinde kaldığını vurgulama
4 Ortaçağ El Yazmalarının ve Ortaçağ Kütüphaneleri'nin önemini anlama
5 Ortaçağ Edebi Eserleri genel tema ve içeriklerinin Latince'den esinlendiğinin farkında olunması
6 Ortaçağ İngiltere'sinden günümüze miras kalan El Yazmalarının sahipleri ve müstensihler arasındaki etkileşimin önemini anlama
7 Ortaçağ İngilteresinde kültürel ve edebi anlamda çok dilliliğin bilincinde olma
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 5 5
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 7 28
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 4 16 64
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Birincil ve İkincil Kaynaklar Dersten Önce Detaylı Seminer Planında ifade edildiği üzere verilecektir
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar