Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTAÇAĞ İNGİLTERE EDEBİYATLARINA YAKLAŞIMLAR Üçüncü Düzey ELIT 589 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İNGİLİZCE, ORTAÇAĞ İNGİLİZCESİ, ORTAÇAĞ FRANSIZCASI, ANGLO-NORMAN, LATİNCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Chaucer öncesi ve sonrasındaki Ortaçağ İngiliz Edebiyatı''na katkı sağlayan birincil kaynakları (el yazmaları vb.)incelemektir.
Dersin Tanımı Ortaçağ İngilteresi’ndeki Edebiyat eserleri incelendiğinde kullanılan ortak dilin çoğunlukla İngilizce olduğu kabul edilir. Ancak İngiltere’de milliyetçilik akımı gelişmeden önceki dört yüz yıl boyunca aktif olarak Fransızca, Anglo-Norman ve Latince gerek edebiyat gerekse de devlet işlerinde kullanılmaktaydı. Bu seminer İngiltere’nin Fransızcası diye adlandırılabilecek 12. ve 15.yüzyılları kapsayan edebi eserleri irdeleyecektir.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the Approaching the Literatures in Medieval England: Latin/Old-French/Anglo-Norman/Middle English Linguistic definitions and discussions, sociolinguistic and other contexts: themes and issues
2 Introduction to Paleography
3 What is English Literature?
4 Negotiating the Conquest
5 Constructing Lineages: The English Norman Past
6 The Bible and Biblical Literature
7 Approaching the Hagiographies of Medieval England: Models for Living? Anchoresses, Martyrs, Hermits
8 Mid-Term Exam
9 Authors and Authorship in the Middle Ages
10 Vernacular or insular? Vernecular Intellectuals and Authorial Identity
11 Mapping Medieval Romance: Old-French, Anglo-Norman and Middle English
12 Medieval Outlaw
13 The Postmodern Middle Ages
14 Final Exam
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fransız İngiltere'sinde ortaya çıkan ve yayılan Edebi eserler hakkında bilgi sahibi olma
2 Fransızca, Anglo-Norman ve Latince'nin Ortaçağ İngiliz Edebiyat Kültürü'ne olan etiklerinin farkında olma
3 Ortaçağ Romansları'nda o dönemki sosyo-Kültürel, dini ve ekonomik ideolojilerin etkisinde kaldığını vurgulama
4 Ortaçağ El Yazmalarının ve Ortaçağ Kütüphaneleri'nin önemini anlama
5 Ortaçağ Edebi Eserleri genel tema ve içeriklerinin Latince'den esinlendiğinin farkında olunması
6 Ortaçağ İngiltere'sinden günümüze miras kalan El Yazmalarının sahipleri ve müstensihler arasındaki etkileşimin önemini anlama
7 Ortaçağ İngilteresinde kültürel ve edebi anlamda çok dilliliğin bilincinde olma
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 5 5
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 7 28
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 4 16 64
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Birincil ve İkincil Kaynaklar Dersten Önce Detaylı Seminer Planında ifade edildiği üzere verilecektir
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar