Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey VBH 537 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tez, rapor, makale gibi uluslararası ortak yazma ve anlatım tekniklerini gerektiren üretimlerde kullanılan ilkeleri, araştırma basamaklarını tanıtmak ve öğrenciye uluslararası düzeyde de yazma yetisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Genel ve ortak bir dil olarak kabul dilen bilimsel düşünme pratiği, bilimsel dil ve yazma kriterleri ile ilgili bilgi verilen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2 Bilginin kaynağı; bilim, bilimsel yöntem
3 Araştırma ve araştırma eğitimi
4 Araştırma süreç ve teknikleri/ Rapor hazırlama teknikleri
5 Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri I
6 Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri II
7 Araştırma modeli
8 Ara sınav
9 Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sınırlılıklar ve tanımlar
10 Evren ve örneklem
11 Veri ve veri toplama teknikleri I
12 Veri ve veri toplama teknikleri II
13 Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi
14 Bulgular ve yorumlanması
15 Özet,Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez, rapor, makale gibi uluslararası yazım ve anlatım teknikleri
2 Makale yazım ilkeleri
3 Araştırma basamaklarını tanıtmak
4 Uluslararası düzeyde bilimsel makale yazmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar