Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOTOR GELİŞİM İkinci Düzey BSÖ 211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, düz anlatım, soru cevap, örnek olay, yönlendirilmiş buluş
Dersin Amacı Öğrencilere, Psikomotor gelişim dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilecek, motor gelişimi değerlendirmek için kullanılan testleri uygulayabilecek ve Psiko-motor gelişim sırasında meydana gelebilecek sinir-kas koordinasyonu bozukluklarını fark edebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Doğum öncesi dönemden başlayarak çocuğun geçirmiş olduğu evrelerin takibinin yapılabilmesi ve çeşitli sapmalar karşısında erken müdahale için gerekli müracaat yerlerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği
1 Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi. Temel Bilgiler
2 I - Psikomotor Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
3 II – Psikomotor Gelişim Bilim Dalı ve Tarihi, İnceleme Yöntemleri ve Yaş Sınıflandırması
4 Gelişim Kuramları
5 Psikomotor Gelişim Modelleri
6 Hareket Beceri Sınıflandırması
7 Fiziksel Büyüme Olgunlaşma ve Gelişme
8 Psikomotor Gelişim Dönemleri I (Reflekfsif ve İlkel Hareketler Dönemi)
9 Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler
10 Fiziksel Gelişim (Motor Ugunluk Yetileri)
11 Algısal Motor Gelişim
12 Temel Hareket Beceri Sınıflandırması
13 Motor Gelişim ve Benlik Karamı
14 Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Psikomotor gelişimin temel kavramlarını bilir.
2 Psikomotor gelişim evrelerini açıklar.
3 Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır.
4 Psikomotor gelişimde bireysel farklılıkların öneminin farkındadır.
5 Psikomotor gelişim ile ilgili teorik bilgileri pratikte kullanır.
6 Temel lokomotor, manipülatif ve dengeleme becerilerini değerlendirir.
7 Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacıyla yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip etmektedir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Motor Gelişimi Anlamak, Özer, D. S., Aktop, A. Nobel yayınları Ankara,2020
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar