Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİM TARİHİ VE POPÜLER BİLİM ARAŞTIRMALARI Üçüncü Düzey ÇEM 550 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin 2 temel amacı bulunmaktadır. 1. Öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine sürdürülebilir bir düzen içinde, lisansüstü seviyesinde iyi araştırılmış ve tatmin edici popüler bilim yazılarını inceletmek, 2. Bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında bilim tarihimizin insan yaşamını somut olarak etkileyen gelişmeler ve popüler bilim konularında uzun, derinlikli, ince ince işlenmiş, kaynakları eksiksiz olarak gösterilmiş yazıların incelenmesi benimsenecektir. Bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediği kapsamlı bir şekilde değerlendirilecektir. Ayrıca ders kapsamında kitap okuma-değerlendirme, popüler bilim dergileri takibi, kısa film ve belgesel izleme gibi dersi zenginleştiren materyallerde aktif olarak kullanılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Dersin amacı
2 Bilimin doğası ve neden bilim yapmalıyız sorusu.
3 Eski çağlarda bilim
4 Modern çağda bilim
5 Dahiler Küçükken-1
6 Belgesel-1 (Özgür Dünya/CO2 ve sera etkisi)
7 Dahiler Küçükken-2
8 TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi inceleme çalışması.
9 TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi inceleme çalışması.
10 Science veya Nature’dan popüler araştırmalar.
11 Science veya Nature’dan popüler araştırmalar.
12 İlk Türk Nobel ödüllü araştırmacı Prof. Dr. Aziz SANCAR.
13 "Canan Dağdeviren" hayatı
14 Kısa film-(tüketim çılgınlığının çevreye etkisi).
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilim tarihi ve araştırmalarına merakı artar.
2 bilimsel gelişim aşamalarını öğrenir
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimin Öyküsü-William Bynum-Popüler Bilim
Yardımcı Kaynaklar Popüler Bilim Sayı: 241 Kolektif Ceviz Kabuğu Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar