Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME Üçüncü Düzey BDY 604 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe Şahin
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin Amacı Nörolojik, psikiyatrik hastalıkların tedavisinde beslenmenin etkinliğini ve önemini, tıbbi beslenme tedavisinin amaçlarını ve ilkelerini öğrenmek.
Dersin Tanımı Çeşitli nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların tedavisinde beslenme tedavisinin etkinliği güncel bilgiler ışığında tartışılarak anlaşılmaya çalışılan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Nörolojik hastalıklar-nedenleri/patofizyolojisi/sınıflaması
2 Nörolojik hastalıkları ile beslenme ilişkisi
3 Multiple skleroz, amiyotrofik lateral skleroz ve tıbbi beslenme tedavisi
4 Parkinson hastalığı ve tıbbi beslenme tedavisi
5 Alzheimer ve tıbbi beslenme tedavisi
6 İnme, disfajili hastada tıbbi beslenme tedavisi
7 Epilepsi ve tıbbi beslenme tedavisi
8 Ara sınav
9 Mental hastalıklar- nedenleri/patofizyolojisi/sınıflaması
10 Migren ve tıbbi beslenme tedavisi
11 Şizofreni ve beslenme
12 Depresyon ve beslenme
13 Kronik Yorgunluk Sendromu ve beslenme
14 DEHB ve Otizmde TBT
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci; inme, disfaji
2 Alzeheimer, Parkinson, Multiple skleroz, Amiyotrofik lateral skleroz
3 Migren,
4 Epilepsi,
5 Depresyon, Şizofreni, Kronik Yorgunluk Sendromu
6 gibi hastalıkların tedavisinde beslenmenin etkinliğini ve önemini, tıbbi beslenme tedavisinin amaçlarını öğrenecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 3 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 9. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014.
Yardımcı Kaynaklar 1) Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. 2) Shils ME, Shike M, Ross AC, Caballero B, Cousins RJ. Modern Nutrition in Health and Disease. 10’th Edition. ISBN 0781741335, Lippincott Williams Wilkins, 2005. 3)DeBruyne K, Pinna K, Noss Whitney E. Nutrition Diet Therapy, 8th Edition, Wadsworth Publishing, 2012: p 572-590. 4) Modern Nutrition in Health and Disease. 11th ed. / Wolters Kluwer / Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2014:p 875-886

Ders İle İlgili Dosyalar