Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI Üçüncü Düzey İFE 625 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanmasını kavramaktır.
Dersin Tanımı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği
1 Mühendislik tasarım becerileri
2 Mühendislik tasarım döngüleri
3 Fen eğitiminde mühendislik tasarımı süreci
4 Fen öğretim programlarında mühendislik tasarım süreci
5 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında materyal tasarımı
6 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında ölçme-değerlendirme
7 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında ders planı hazırlama
8 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında ders planı hazırlama
9 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında örnek uygulamalar
10 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında örnek uygulamalar
11 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında yapılan araştırmalar
12 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarında yapılan araştırmalar
13 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarına uygun ders planlama
14 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarına uygun ders planlama
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik tasarım becerilerini açıklar.
2 Mühendislik tasarım döngülerini bilir.
3 Mühendislik tasarım döngülerinin aşamalarını bilir.
4 Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinlikleri hazırlar.
5 Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinliklerini uygular.
6 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarını içeren ders planları hazırlar.
7 Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarına ilişkin araştırmaları inceler.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 15 5 75
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 4 60
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 15 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar