Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI İkinci Düzey İFE 625 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanmasını kavramaktır.
Dersin Tanımı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği
1 Mühendislik tasarım becerileri
2 Mühendislik tasarım döngüleri
3 Fen eğitiminde mühendislik tasarımı
4 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
5 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
6 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
7 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
8 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
9 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
10 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
11 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
12 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
13 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
14 Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik tasarım becerilerini açıklar.
2 Mühendislik tasarım döngülerini bilir.
3 Mühendislik tasarım döngülerinin aşamalarını bilir.
4 Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinlikleri hazırlar.
5 Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinliklerini uygular.
6 Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen dersi planları hazırlar.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar