Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GERİATRİK HASTALRIN ANESTEZİSİ Üçüncü Düzey VCR 554 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Geriatrik hastalarda genel anestezinin uygulanması
Dersin Tanımı Geriatrik hastalarda genel anestezinin uygulanması

Dersin İçeriği
1 Geriatrik Hastalarda Genel anestezi
2 Genel anestezinin devreleri
3 Geriatrik Hastalarda Anesteziden uyanma
4 Geriatrik Hastalarda İnhalasyon anestezisi uygulama teknikleri
5 Geriatrik Hastalarda İnhalasyon anesteziklerin tutulması ve dağılımı
6 Geriatrik Hastalarda kullanılan Volatil sıvı anestezikler
7 Geriatrik Hastalarda kullanılan Gaz anestezikler
8 Anestezi cihazları
9 Geriatrik Hastalarda kullanılan Kas gevşeticiler
10 Geriatrik Hastalarda kullanılan Lokal anestezi
11 Geriatrik Hastalarda Lokal anesteziklerin etki şekilleri
12 Geriatrik Hastalarda Lokal anesteziklerin sistemik etkileri
13 Lokal anesteziklerin sınıflandırılması
14 Geriatrik Hastalarda Epidural anestezi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel anestezinin prensiplerinin anlaşılması
2 Genel anestezinin devrelerinin anlaşılması
3 Geriatrik hastalarda genel anestezinin uygulanması
4 Geriatrik hastalarda inhalasyon anestezisinin anlaşılması
5 Geriatrik hastalarda lokal anestezinin anlaşılması
6 Geriatrik hastalarda epidural anestezinin anlaşılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 7 49
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Koç B. (1999). Veteriner Anesteziyoloji Ders Notu. Topal A.(2005) Veteriner Anestezi ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Hall LW, Clarke KW, Trım CM (2001) Veterinary Anaesthesia. WB Saunders Company

Ders İle İlgili Dosyalar