Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ I Üçüncü Düzey BES 343 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE ÇAPAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MERVE ÇAPAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. KÜBRA PASLIOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve fonksiyonları,menü planlama, satın alma ve depolama gibi toplu beslenme sistemleri süreçleri konularında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Toplu beslenme yapılan kurumlarda beslenme

Dersin İçeriği
1 Toplu beslenme ve önemi, Yeni üretim sistemleri
2 Yönetim ve Organizasyon
3 Toplu beslenme sistemlerinde stratejik yönetim
4 Toplu beslenme sistemlerinde insan kaynakları yönetimi
5 Toplu beslenme çalışanlarının organizasyonu ve görev tanımları
6 Toplu beslenme sistemlerinde fiziki koşullar, mutfak ve yemekhane donanımı
7 Menü yönetim ve denetimi (Temel menü planlama ilkeleri)
8 Ara Sınav
9 Özel gruplarda menü planlama-1
10 Özel gruplarda menü planlama-2
11 Standart yemek tarifeleri, toplu beslenme sistemlerinde oluşan artıklar ve önleme yolları
12 Yiyecekleri satın alma teknikleri
13 Yiyecekleri depolama ilkeleri
14 Toplu beslenme sistemlerinde iş güvenliği
15 Genel değerlendirme ve tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplu beslenme sistemlerinin önemini kavrar ve işleyiş süreçlerini öğrenir.
2 Toplu beslenme sistemlerinde yönetici diyetisyen olma becerisi kazananır.
3 Toplu beslenme yapılan kurumun amacına ve hizmet alan gruba yönelik uygun menü planlama ve denetimi yapmayı öğrenir.
4 Toplu beslenme yapılan kurumlarda kullanılan standart yemek tarifelerinin önemini ve nasıl oluşturulması gerektiğini öğrenir
5 Yiyeceklerin uygun satın alma ve depolama ilkelerini öğrenir
6 Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan araç-gereçleri öğrenir
7 Toplu beslenme sistemlerinde oluşabilecek yiyecek artıklarını ve kayıplarının önemini ve en aza indirme yollarını kavrar
8 Toplu beslenme sistemlerinde iş kazalarının önlenmesine yönelik uygulamaları öğrenir
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1-Beyhan Y, Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu 2-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder & Stoughton, London, 1995. Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, Kök Yayıncılık, Ankara,1995

Ders İle İlgili Dosyalar