Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GEOİSTATİSTİK Üçüncü Düzey JFM 618 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve bilgisayarda uygulamalı
Dersin Amacı Topografyayı modellemek için kullanılabilecek stokastik modellerin anlaşılması ve üretilmesi
Dersin Tanımı Stokastik sayısal arazi modeli enterpolasyon yaklaşımı

Dersin İçeriği
1 Sayısal arazi modeli
2 İlişki, fonksiyon ve modelleme
3 Enterpolasyon, ekstrapolasyon ve dengeleyici fonksiyon
4 Deterministik enterpolasyon yöntemleri
5 Deterministik enterpolasyon yöntemleri
6 Deterministik enterpolasyon yöntemleri
7 Uzaysal süreklilik, uzaysal saçılım grafiği
8 Kovaryans, korelasyon ve varyans fonksiyonları
9 Kovaryans, korelasyon ve varyans fonksiyonları
10 Kriging
11 Kriging
12 Kriging
13 Kriging
14 Paket programlar ve bilgisayar programlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modellemenin anlaşılması ve model geliştirilmesi
2 Topoğrafyanın stokastik özelliklerinin belirlenmesi
3 Kriging enterpolasyon yöntemlerinin anlaşılması ve uygulanması
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2 Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3 Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8 Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9 Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 75
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı An Introduction to Applied Geostatistics, Edward H. Isaaks, R. Mohan Srivastava.
Yardımcı Kaynaklar An Introduction to Applied Geostatistics, Edward H. Isaaks, R. Mohan Srivastava.

Ders İle İlgili Dosyalar