Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MYOLOJİ İkinci Düzey ANA 509 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜLER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TOLGA ERTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı İnsan vücudunda bulunan kasları, inervasyonlarını ve fonksiyonlarını öğretmek
Dersin Tanımı Kasların Anatomisi

Dersin İçeriği
1 Kaslar hakkında genel bilgiler ve kas çeşitleri
2 Baş kasları ve fasyaları
3 Boyun kasları ve fasyaları
4 Gövde kasları
5 Thoraks kasları
6 Karın kasları
7 – Sınav
8 Pelvis kasları ve fasyaları
9 Perine kasları ve fasyaları
10 Üst ekstremite kasları (Omuz, kol ve ön kol kasları)
11 El kasları
12 Alt ekstremite kasları (Kalça kasları, )
13 Uyluk ve bacak kasları
14 Ayak kasları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan anatomisini oluşturan temel anatomik terminoloji hakkında genel bilgilerin kavranılması.
2 Hareket sistemini oluşturan kaslar hakkında teorik ve pratik bilgilerin edinilmesidir
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
Yardımcı Kaynaklar Anatomy, Arıncı K and Elhan A. Güneş Kitabevi Ankara 2001.

Ders İle İlgili Dosyalar