Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FUZZY MANTIK VE UYGULAMALARI-I İkinci Düzey MAT 515 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Fuzzy mantık ile ilgili bilgi edinme fırsatını sunarak, dönem sonunda öğrencilerin Fuzzy sayıları ve kümeleri teorisinin temel esaslarını öğrenmesi beklenilmektedir.
Dersin Tanımı Aralık aritmetiği, Yüksek seviyeli aralık sayıları, Bulanık sayı, Bulanık sayı aritmetiği, Genişleme prensibi, Klasik ve çok değerli mantık

Dersin İçeriği
1 Aralık Aritmetiği
2 Aralık Aritmetiği
3 Yüksek Seviyeli Aralık Sayılar
4 Bulanık Sayılar
5 Bulanık Sayılar
6 Bulanık Sayı Aritmetiği
7 Bulanık Sayı Aritmetiği
8 Klasik Kümeler
9 Bulanık Kümeler
10 Bulanık Kümeler
11 Genişleme Prensibi
12 Bulanık İlişkiler
13 Bulanık İlişkiler ve Yaklaşık Muhakeme
14 Klasik ve çok-Değerli Mantık
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Aralık aritmetiğini bilir.
2 Yüksek seviyeli aralık sayılar ile aralık aritmetiği arasındaki ilişkiyi söyler.
3 Bulanık sayıları bilir.
4 Bulanık sayı aritmetiğini yapar.
5 Bulanık ve kalsik küme arasındaki ayrımı yapar.
6 Genişleme prensibini bilir.
7 Klasik ve çok değerli mantık arasında geçiş yapabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fuzzy Kümeler, Fuzzy Mantık, Uygulamaları, G. Bojadziev, M. Bojadziev, World Scientific,1995.
Yardımcı Kaynaklar Fuzzy Topoloji, Liu Ying-Ming, Lou Mao-Kang, World Scientific,1997.

Ders İle İlgili Dosyalar