Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA MUHAFAZASI I İkinci Düzey KVBH 655 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste, öğrencinin lisans eğitimi boyunca genel hatlarıyla görmüş olduğu farklı gıda muhafaza yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanan son tekniklere ait bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin nitelikli bilgilerle donatılarak, bu bilgileri sektörde uygulamaları hedeflenmiştir.
Dersin Tanımı Bu ders, gıda muhafazasının önemi ve gıdaların uygun şekilde uzun süre saklanabilmesi için gerekli olan şartların sağlanması gibi teknik konuları ele alır.

Dersin İçeriği
1 Gıdaların depolanması
2 Gıdaların depolanması
3 Gıdaların depolanması
4 Depolar ve depolama yöntemleri
5 Depolar ve depolama yöntemleri
6 Depolamada etkili olan faktörler
7 Depolamada etkili olan faktörler
8 Raf ömrünün belirlenmesi, depolama hesapları
9 Gıda Muhafaza Yöntemleri
10 Gıda Muhafaza Yöntemleri
11 Gıda Muhafaza Yöntemleri
12 Konserve teknolojisi
13 Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
14 Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gıda muhafaza yöntemleri ve prensipleri
2 Gıdalarda raf ömrü ve son kullanma tarihi tayini
3 Gıdaların depolama koşullarının optimizasyonu
4 Muhafazayı etkileyen faktörler
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Roberts, C. A., The Food Safety Information Handbook. 2001

Ders İle İlgili Dosyalar