Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II Birinci Düzey D-SRV114 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DAVUT CÜNEYT GEDİKLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SABRİ GÜNGÖR
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin elektronik hesap tablosu kullanarak etkin bir şekilde işlerini yapabilmeleri, veri tabanı yönetim uygulaması kullanarak veri tabanı faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri ele alınmaktadır. Hesap tablosu ve veri tabanı yönetimi programlarının kullanımına odaklanılmıştır.

Dersin İçeriği
1 BİLGİSAYAR KULLANIMI II TANITIM DERSİ
2 1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Özellikleri - Excel’in Elemanları - Satır, Sütun, Hücre, Matris ve Sayfa Kavramı - Excel’de Fare (Mouse) Kullanımı ve İmlecin Özellikleri - Çalışma Sayfasına Veri Giriş İşlemleri ve Verilerin Özellikleri - Sözel Değer, Sayısal Değer, Tarih, Zaman, Formül - Hücre Koordinat Kavramı 2- Tablo Hazırlama Örnekleri: Bir Uygulama - Verilere Yapılabilecek İşlemler - Kopyalama, Taşıma, Düzenleme, Biçimlendirme
3 1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri - Hücrelere Ad Tanımlama 2- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nda Formül Kullanımı - Hücre Aralığı Kavramı - Basit Temel Matematik İşlemleri - Toplama, Çıkartma, Oran, Orantı, İşlem Öncelik Sırası vb. 3- Hazır Formül (İşlev veya Fonksiyon) Kavramı (Pratik) - Örnekler: TOPLA, ORTALAMA, MAK, MİN, KUVVET, KAREKÖK vb. 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
4 1- Excel Çalışma Sayfaları ve Dosyaları Arasında Bağlantı Kurma 2- Hazır Formül (İşlev veya Fonksiyon) Kavramı (Teknik) 3- Hazır Formüller I - Matematik Formülleri - ÇARPIM, TAMSAYI, YUVARLA, TABANAYUVARLA vb. 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
5 1- Hazır Formüller II - Mantık Formülleri - EĞER, VE, YADA vb. - Operatörler ( =, >, <, >=, <=, <>) 2- Örnekler Üzerinde Çalışma
6 1- Hazır Formüller III - Tarih ve Zaman Formülleri - Metin Formülleri 2- Veri Doğrulama Uygulamaları 3- Grafik Oluşturma Teknikleri 4- Hedef Ara Uygulamaları 5- Düşey Ara Hazır Formülü Çalışmaları
7 1- Excel’de Veri Tabanı Uygulamaları - Filtre Uygulama, Özet Tablo Hazırlama, Sıralama, Alt Toplam 2- ETOPLA, EĞERSAY vb. Hazır Formüller 3- Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
8 ARA SINAV
9 Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanının Temel Elemanları FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI 1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri - Filemaker’ın Elemanları - Dosya, Kayıt, Alan, Veri, Tablo, Tasarım ve Modül Kavramı 2- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri Hakkında Temel Bilgiler 3- Alan Tanımlama İşlemleri I - Metin, Sayı, Tarih, Zaman, Kapsayıcı, Hesaplama ve Özet Alanlar 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
10 1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri I - Gözat (Browse) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü 2- Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri I - Taşıma ve Boyutlandırma İşlemleri - Biçimlendirme ve Araç Çubuğu Kullanımı 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
11 1- Alan Tanımlama İşlemleri II - Seçenekler (Options) Düğmesinin Görevleri 2- Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri II - Yeni Tasarım (Listeli Görünüm) Hazırlama 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
12 1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri II - Bul (Find) Modülü 2- Filemaker - Microsoft Excel Bağlantısı 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
13 1- Filemaker’da Tablo Kavramı - Tablolarda Veri Transferi ve Portal Hazırlama 2- Düğme Oluşturma 3- Örnekler Üzerinde Çalışma -(1) Stok Takibi, (2) Personel-Eczane Ödeme-Maaş
14 ÇEŞİTLİ UYGULAMALAR VE GÜNLÜK HAYATTAN ÖRNEKLER 1
15 ÇEŞİTLİ UYGULAMALAR VE GÜNLÜK HAYATTAN ÖRNEKLER 2
16 DÖNEM SONU SINAVI
17 DÖNEM SONU SINAVI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan bir öğrenci hesap tablosu programlarını ileri düzeyde kullanır.
2 Hesap Tablosu programını kullanarak işletmeye ya da ekonomiye dair karmaşık verileri analiz eder ve tahminler yapar.
3 Hesap Tablosu programı ile günlük hayatta karşısına çıkan problemlere yaratıcı çözümler geliştirir.
4 Dış kaynaktan elde ettiği karma verileri Hesap Tablosu ve Veritabanı Yazılımlarını birlikte kullanarak sınıflar.
5 Veritabanı programlarını ileri düzeyde kullanır.
6 Veritabanı programını kullanarak birçok günlük hayat problemine hızlı çözümler geliştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 8 2 16
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/gedikli
Yardımcı Kaynaklar http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor

Ders İle İlgili Dosyalar