Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 4 İkinci Düzey TO854 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders aşamasını tamamlamış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Fen bilimleri enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmeler ışığında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tezin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ve uygulanan yöntemlerden daha daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Proje konusunu belirlemek üzere ön çalışmanın yapılması.
2 Proje konusunun belirlenmesi.
3 Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
4 Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
5 Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
6 Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
7 Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
8 Projenin hazırlanması.
9 Projenin hazırlanması.
10 Projenin hazırlanması.
11 Projenin hazırlanması.
12 Projenin hazırlanması.
13 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
14 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
15 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
2 Toprak sorunlarını kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
3 Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
4 Literatürler ışığında bir projenin hazırlanmasını öğrenme
5 Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanma
6 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
7 Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tezle ilgili süreli yayınlar, çalışma konusuyla ilgili çevrimiçi literatür tarama Tezle ilgili kitaplar

Ders İle İlgili Dosyalar