Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖZEL EMBRİYOLOJİ Birinci Düzey VHE 503 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEYZULLAH BEYAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin Veriliş Şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin Amacı Yüksek lisans öğrencilerine endoderm, ektoderm ve mezoderm hakkında temel bilgiler vermektir.
Dersin Tanımı Memeli ve kanatlılarda ektoderm, endoderm ve mezoderm olarak adlandırılan embriyonal yaprakların gelişimleri ile bunlardan meydana gelen organ ve sistemlerin gelişimi.

Dersin İçeriği
1 Sinir sisteminin gelişmesi
2 Serebral organlar, medulla spinalis, sinir gangliyonları,
3 Deri ve epidermal oluşumların meydana gelişi, deri, kıllar, yağ bezleri, ter bezleri, süt bezleri (memeler)
4 Duyu organlarının meydana gelişi, gözün oluşması, kulağın oluşması, koku alma organının oluşması
5 Ağız boşluğu ile ilgili organların meydana gelişi, tükrük bezlerinin oluşması, dilin olşması, dişlerin oluşması, adenohipofizin oluşması
6 Sindirim sisteminin meydana gelişi, birinci yutak kavsinden meydana gelen organlar
7 İkinci yutak kavisinden meydana gelen organlar
8 Arasınav
9 Üçüncü ve dördüncü yutak kavislerinden meydana gelen organlar
10 Yemek borusu, mide, karaciğer ve pankreas, kloaka, solunum sisteminin meydana gelişi
11 Dolaşım sisteminin gelişmesi, kan hücreleri, venalar, kalp arterleri, lenf damarı, lenf düğümleri, dalak,
12 Üriner sistemin gelişmesi, ilk böbrek, orta böbrek, son böbrek, böbreküstü bezlerinin gelişmesi.
13 Reprodüktif sistemin meydana gelişi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sinir sisteminin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
2 Deri ve epidermal oluşumların meydana gelişi, deri, kıllar, yağ bezleri, ter bezleri, süt bezlerinin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
3 Duyu organlarının meydana gelişi, gözün oluşması, kulağın oluşması, koku alma organının oluşması hakkında bilgi sahibi olma
4 Ağız boşluğu ile ilgili organların meydana gelişi, tükrük bezlerinin oluşması, dilin, dişin oluşması hakkında bilgi sahibi olma
5 Üriner sistemin gelişmesi hakkında bilgi sahibi olma
6 Reprodüktif sistemin meydana gelişi hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2 Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3 Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4 Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5 Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6 İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7 Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8 Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9 Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10 Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11 İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12 Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13 İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14 İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17 Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18 İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19 Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20 En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 16 1 16
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 16 1 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   80

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Embriyoloji (Çevirmenler: İlhami Çelik, Yasemin Öznurlu, Medipres yayıncılık, Malatya 2011)
Yardımcı Kaynaklar Veteriner Embriyoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2007)

Ders İle İlgili Dosyalar