Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL BİYOLOJİ I İkinci Düzey BİY101 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Fatma ÖZTÜRK KÜP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı canlılık için önemli olan biyolojik moleküllerin yapısını ve canlının temel birimi olan hücrenin yapısını ve işleyişini kalıtımın moleküler temellerini de içeren şekilde anlatmak ve öğrencilerin biyolojinin temel konuları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu derste, canlılık öğretisi, canlı kimyası ve makromoleküller, hücre ve hücre metabolizması, hücrelerarası iletişim ve kalıtımın moleküler temelleri hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin İçeriği
1 Canlılık öğretisi
2 Canlı kimyası
3 Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
4 Hücre; Hücre içinde yolculuk
5 Zar yapısı ve işlevi
6 Hücre solunumu
7 Fotosentez
8 Ara Sınav
9 Hücrelerarası iletişim
10 Hücre döngüsü, Mitoz ve Mayoz Bölünme
11 Mendel ve Gen Kavramı
12 Kalıtımın Moleküler Temeli, DNA replikasyonu
13 mRNA sentezi (Transkripsiyon)
14 Protein Sentezi (Translasyon)
15 Yarı yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Canlılık öğretisini açıklar ve canlı kimyasını tanımlar
2 Hücre ve hücre organellerini tanımlar
3 Zar yapısı ve işlevlerini tanımlar
4 Metabolizma hakkında bilgi sahibi olur
5 Fotosentez ve hücrelerarası iletişim mekanizmalarını açıklar
6 Hücre bölünmesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 Kalıtım ve gen kavramlarını tanımlar.
8 Kalıtımın moleküler temellerini kavramaya çalışır ve transkripsiyon ve translasyon hakkında bilgi sahibi olur
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Campbell Biyoloji (Biology/Robert B. Jackson , Lisa A. Urry , Steven A. Wasserman , Peter V. Minorsky , Michael L. Cain , Jane B. Reece, ı)- 9. Baskı,2017, Palme yayıncılık, ISBN: 9786053551478
Yardımcı Kaynaklar Genel Biyoloji, Abdurrahman Aktümsek, Muhsin Konuk, Nobel Yayın Dağıtım Ankara, 2011 Biyoloji Öz - Biology The Core, Eric J. Simon, 2015,Nobel Akademik Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar