Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UÇAK İTKİ BATARYALARI Üçüncü Düzey UMYL543 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN YARDIMCISI MELİH YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MELİH YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uçaklarda kullanılacak itki bataryalarının tanınması, boyutlandırılmasının ve tasarımının yapılması ve gerekli güvenlik tedbirlerinin tanınması
Dersin Tanımı Derste hücre elektrokimyasından başlanarak hücre türleri, hücrelerin bir araya getirilme şekilleri, batarya modülleri, bataryalar ve batarya yönetim sistemleri tanıtılacak ve bir uçak itki sistemine batarya dahil edebilmek için gerekli tasarım unusrları tanıtılacaktır

Dersin İçeriği
1 Aerodinamik Temelleri
2 Türbomakinalar
3 Kimyasal Enerji ile Çalışan Motorlar
4 Kimyasal Enerji ile Çalışan Motorlar
5 Nükleer Enerji ile Çalışan Motorlar
6 Nükleer Enerji ile Çalışan Motorlar
7 Isı Motorları: Dıştan Yanmalı ve İçten Yanmalı Motorlar
8 Isı Motorları: Dıştan Yanmalı ve İçten Yanmalı Motorlar
9 İyon Motorları
10 İyon Motorları
11 Elektrik Motorları: Fırçalı, Fırçasız ve Çekirdeksiz Mini Motorlar
12 Elektrik Motorları: Fırçalı, Fırçasız ve Çekirdeksiz Mini Motorlar
13 Hibrit-Elektrikli İHA Modellenmesi ve Tasarımı
14 Hibrit-Elektrikli İHA Modellenmesi ve Tasarımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 elektrikli uçak tanımı
2 batarya sistemleri
3 batarya yönetim sistemleri
4 batarya tasarımı
5 bataryanın uçaklarda güvenliği
6 batarya güvenilirliği
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 7 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar