Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ İkinci Düzey SBÖ 405 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GALİP ÖNER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ GÖR. DR. GALİP ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze + Çevrimiçi
Dersin Amacı Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak, geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek, Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak ve sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak.
Dersin Tanımı Dersin İçeriği: Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
2 Estetik kavramı, Estetik tavır ve deneyim, estetikte içsel sorunlar, Bauhaus Estetiği ve Apple
3 Sanatsal düşüncenin kökeni, ilkel sanatlar, sanatın tanımı, amacı, yararları ve işlevleri, sanat türleri
4 Sanatsal bilgi, sanatsal düşünce, sanatsal eleştiri, sanatta gerçeklik, görsel kültür, popüler kültür
5 Dünya sanat tarihine genel bakış, Geçmişten günümüze sanat anlayışları ve dönemleri, Türk sanat anlayışı
6 Sanat eğitimi, yaratıcılık, sosyal bilgiler eğitiminde sanat, estetik ve yaratıcılık; ortaokulda sanat ve yaratıcılık etkinlik örnekleri
7 Ara Sınav (Plickers ile)
8 Müze ve müzecilik kavramları, Geçmişten günümüze Dünya’da ve Türkiye’de müzecilik faaliyetleri.
9 Müze eğitimi, etkili bir müze eğitimi için adımlar, sosyal bilgiler eğitiminde müzeler ve tarihi mekanlardan yararlanmanın önemi, sanal müze, müze eğitimine ilişkin yasal süreçler.
10 Müze Eğitimi Uygulaması 1: Kayseri Arkeoloji Müzesi
11 Müze Eğitimi Uygulaması 2: Kayseri Millî Mücadele Müzesi
12 Müze Eğitimi Uygulaması 3: Kayseri Atatürk Evi
13 Alternatifli Müze Eğitimi Uygulaması 4: Güpgüpoğlu Etnografya Müzesi / Çorum Müzesi / Kaman Kalehöyük Müzesi ve Prens Mikasa Japon Bahçesi
14 Müze Eğitimi Uygulaması 5: Mimar Sinan Evi ve Ağırnas Yeraltı Şehri / Dönem değerlendirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak
2 Geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek
3 Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak.
4 Sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 28 392
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     440
AKTS     18.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   140

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Buyurgan, Serap. (2020). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları 2. Buyurgan, Serap. (2019). Müzede Eğitim. Pegem Akademi Yayınları 3. Artut, Kazım. (2020). Sanat Eğitimi Kuramları ve Uygulamaları. Anı Yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar