|
1 |
Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
|
|
2 |
Estetik kavramı, Estetik tavır ve deneyim, estetikte içsel sorunlar, Bauhaus Estetiği ve Apple
|
|
3 |
Sanatsal düşüncenin kökeni, ilkel sanatlar, sanatın tanımı, amacı, yararları ve işlevleri, sanat türleri
|
|
4 |
Sanatsal bilgi, sanatsal düşünce, sanatsal eleştiri, sanatta gerçeklik, görsel kültür, popüler kültür
|
|
5 |
Dünya sanat tarihine genel bakış, Geçmişten günümüze sanat anlayışları ve dönemleri, Türk sanat anlayışı
|
|
6 |
Sanat eğitimi, yaratıcılık, sosyal bilgiler eğitiminde sanat, estetik ve yaratıcılık; ortaokulda sanat ve yaratıcılık etkinlik örnekleri
|
|
7 |
Ara Sınav (Plickers ile)
|
|
8 |
Müze ve müzecilik kavramları, Geçmişten günümüze Dünya’da ve Türkiye’de müzecilik faaliyetleri.
|
|
9 |
Müze eğitimi, etkili bir müze eğitimi için adımlar, sosyal bilgiler eğitiminde müzeler ve tarihi mekanlardan yararlanmanın önemi, sanal müze, müze eğitimine ilişkin yasal süreçler.
|
|
10 |
Müze Eğitimi Uygulaması 1: Kayseri Arkeoloji Müzesi
|
|
11 |
Müze Eğitimi Uygulaması 2: Kayseri Millî Mücadele Müzesi
|
|
12 |
Müze Eğitimi Uygulaması 3: Kayseri Atatürk Evi
|
|
13 |
Alternatifli Müze Eğitimi Uygulaması 4: Güpgüpoğlu Etnografya Müzesi / Çorum Müzesi / Kaman Kalehöyük Müzesi ve Prens Mikasa Japon Bahçesi
|
|
14 |
Müze Eğitimi Uygulaması 5: Mimar Sinan Evi ve Ağırnas Yeraltı Şehri / Dönem değerlendirmesi
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|