|
1 |
-20 dakikasını alacak kısa aktivitelerin bulunduğu ders planlarını hazırlayacaktır.
Öğrenci,
- dersin genel ve davranışsal amaçlarını açıkça belirtir.
- ders içinde kullanacağı uygun yaklaşımlara, metotlara ve tekniklere karar verir.
- ders içinde kullanacağı uygun materyalleri hazırlar.
- öğrettiği konunun bir önceki ya da sonraki konularla bağlantısını kurar.
|
|
2 |
Daha önceden hazırlamış olduğu ders planını sınıfta uygulayacaktır.
Öğrenci,
- çeşitli metot ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
- açık ve anlaşılır yönergeler verir.
- zamanı etkili şekilde kullanır.
- materyallerini öğrencilerinin seviyesine uygun olarak kullanır.
- kendi öğrencilerinin kazanımlarını dersin amaçlarıyla uyup uymadığını kontrol eder.
|
|
3 |
Sınıfı etkili bir şekilde yönetecektir. Öğrenci,
- kendi öğrencisini motive edip derse ilgi duymasını sağlar.
- disiplin problemlerine ilişkin gerekli önlemleri alıp, uygun çözümler üretir.
- ödül ve ceza verme yöntemlerini kullanır. 4 hem kendini hem sınıf arkadaşlarını değerlendirecektir. Öğrenci,öğretimde ders kitabından etkili bir biçimde yararlanır.
|
|
4 |
Grup çalışmalarına ilişkin süreci açıklayabilecektir.
- konuyla ilgili ödev verir.
- kendi öğrencilerinin gelişimini değerlendirir.
- yapıcı dönüt verir.
- kendisinin ve sınıf arkadaşlarının öğretimi hakkında değerlendirmede bulunur.
|
|
5 |
Çalışma yapraklarını etkili bir biçimde kullanabilecektir.
- Bir çalışma yaprağında bulunması gereken özellikleri sıralar.
- Dersin amacına uygun çalışma yaprakları hazırlar.
- Hazırladığı çalışma yaprağını kullanır.
- Hazırladığı çalışma yaprağını değerlendirir.
|
|
6 |
Derse ilişkin bir test örneği hazırlayabilecektir.
- Bir testin sahip olması gereken özellikleri sıralar.
- Hazırladığı teste uygun puanlama anahtarı hazırlar.
- Hazırladığı testi uygular.
- Uyguladığı testin sonuçlarını analiz eder.
|
|
7 |
Alanına uygun bir ders planı hazırlayabilecektir.
- Bir ders planında bulunması gereken özellikleri tanır.
- Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.
- Alanıyla ilgili hazırladığı ders planını uygular.
|
|
8 |
Öğretme-öğrenme sürecinde değerlendirme boyutunu inceleyebilecektir.
- Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin kullandığı değerlendirme yöntem ve tekniklerini inceler.
- Öğrencilerin yazılı çalışmalarına not verilmesinin önemini açıklar.
- Öğrencilerin yazılı notlarına ilişkin geribildirimin önemini açıklar.
- Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
|
|
9 |
|
|
10 |
|