Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUL DENEYİMİ İkinci Düzey AÖP 407 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. YASEMİN ACAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı ---
Dersin Tanımı ---

Dersin İçeriği
1 Staj programı hazırlama
2 Staj programı hazırlama
3 Gözlem
4 Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
5 Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
6 Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
7 Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
8 Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
9 Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
10 Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
11 Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
12 Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
13 Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
14 Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -20 dakikasını alacak kısa aktivitelerin bulunduğu ders planlarını hazırlayacaktır. Öğrenci, - dersin genel ve davranışsal amaçlarını açıkça belirtir. - ders içinde kullanacağı uygun yaklaşımlara, metotlara ve tekniklere karar verir. - ders içinde kullanacağı uygun materyalleri hazırlar. - öğrettiği konunun bir önceki ya da sonraki konularla bağlantısını kurar.
2 Daha önceden hazırlamış olduğu ders planını sınıfta uygulayacaktır. Öğrenci, - çeşitli metot ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. - açık ve anlaşılır yönergeler verir. - zamanı etkili şekilde kullanır. - materyallerini öğrencilerinin seviyesine uygun olarak kullanır. - kendi öğrencilerinin kazanımlarını dersin amaçlarıyla uyup uymadığını kontrol eder.
3 Sınıfı etkili bir şekilde yönetecektir. Öğrenci, - kendi öğrencisini motive edip derse ilgi duymasını sağlar. - disiplin problemlerine ilişkin gerekli önlemleri alıp, uygun çözümler üretir. - ödül ve ceza verme yöntemlerini kullanır. 4 hem kendini hem sınıf arkadaşlarını değerlendirecektir. Öğrenci,öğretimde ders kitabından etkili bir biçimde yararlanır.
4 Grup çalışmalarına ilişkin süreci açıklayabilecektir. - konuyla ilgili ödev verir. - kendi öğrencilerinin gelişimini değerlendirir. - yapıcı dönüt verir. - kendisinin ve sınıf arkadaşlarının öğretimi hakkında değerlendirmede bulunur.
5 Çalışma yapraklarını etkili bir biçimde kullanabilecektir. - Bir çalışma yaprağında bulunması gereken özellikleri sıralar. - Dersin amacına uygun çalışma yaprakları hazırlar. - Hazırladığı çalışma yaprağını kullanır. - Hazırladığı çalışma yaprağını değerlendirir.
6 Derse ilişkin bir test örneği hazırlayabilecektir. - Bir testin sahip olması gereken özellikleri sıralar. - Hazırladığı teste uygun puanlama anahtarı hazırlar. - Hazırladığı testi uygular. - Uyguladığı testin sonuçlarını analiz eder.
7 Alanına uygun bir ders planı hazırlayabilecektir. - Bir ders planında bulunması gereken özellikleri tanır. - Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır. - Alanıyla ilgili hazırladığı ders planını uygular.
8 Öğretme-öğrenme sürecinde değerlendirme boyutunu inceleyebilecektir. - Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin kullandığı değerlendirme yöntem ve tekniklerini inceler. - Öğrencilerin yazılı çalışmalarına not verilmesinin önemini açıklar. - Öğrencilerin yazılı notlarına ilişkin geribildirimin önemini açıklar. - Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 1 13
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hasan Demirtaş - Hasan Güneş: Okul Deneyimi, Anı Yay.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar