Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİŞHEKİMLİĞİNDE ANESTEZİ İkinci Düzey DAÇ 602 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yüksek lisans mezunu olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLEK GÜNAY CANPOLAT,DR. öĞR. ÜYESİ Seher ORBAY YAŞLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR. öĞR. ÜYESİ Seher ORBAY YAŞLI
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Genel anestezi hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Genel Anestezi

Dersin İçeriği
1 Genel Anesteziye giriş
2 İntravenöz Anestezikler
3 İnhalasyon Anestezikleri
4 Preoperatif Değerlendirme
5 Hasta Monitorizasyonu
6 Sedasyon uygulamaları
7 Diş hekimliğinde Sedasyon Uygulamaları
8 Lokal anestezikler
9 Lokal anestezik Komplikasyonları
10 Genel Anestezi Komplikasyonları
11 Temel Yaşam Desteği
12 Kardiyopulmoner Resüsitasyon
13 Havayolu Yönetimi
14 Diş Hekimliğinde Genel Anestezi Uygulamaları
15 Pediatrik Hastaya Yaklaşım
16 Mental problemli Hastaya Yaklaşım
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders sonunda öğrenciler genel anestezinin ne olduğu,
2 Genel anestezide kullanılan ilaçlar,
3 Genel anesteziye bağlı gelişen komplikasyonlar,
4 Özel hasta gruplarında genel anestezi uygulamalrı
5 Diş hekimliğinde genel anestezi uygulamaları
6 İleri yaşam desteği hakkında bilgi edinecektirler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 11 187
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar Lange Klinik anesteziyoloji Kitabı

Ders İle İlgili Dosyalar