Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİŞHEKİMLİĞİNDE ANESTEZİ İkinci Düzey DAÇ 602 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yüksek lisans mezunu olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLEK GÜNAY CANPOLAT,DR. öĞR. ÜYESİ Seher ORBAY YAŞLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR. öĞR. ÜYESİ Seher ORBAY YAŞLI
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Genel anestezi hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Genel Anestezi

Dersin İçeriği
1 Genel Anesteziye giriş
2 İntravenöz Anestezikler
3 İnhalasyon Anestezikleri
4 Preoperatif Değerlendirme
5 Hasta Monitorizasyonu
6 Sedasyon uygulamaları
7 Diş hekimliğinde Sedasyon Uygulamaları
8 Lokal anestezikler
9 Lokal anestezik Komplikasyonları
10 Genel Anestezi Komplikasyonları
11 Temel Yaşam Desteği
12 Kardiyopulmoner Resüsitasyon
13 Havayolu Yönetimi
14 Diş Hekimliğinde Genel Anestezi Uygulamaları
15 Pediatrik Hastaya Yaklaşım
16 Mental problemli Hastaya Yaklaşım
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders sonunda öğrenciler genel anestezinin ne olduğu,
2 Genel anestezide kullanılan ilaçlar,
3 Genel anesteziye bağlı gelişen komplikasyonlar,
4 Özel hasta gruplarında genel anestezi uygulamalrı
5 Diş hekimliğinde genel anestezi uygulamaları
6 İleri yaşam desteği hakkında bilgi edinecektirler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 11 187
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar Lange Klinik anesteziyoloji Kitabı

Ders İle İlgili Dosyalar