Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOMEDİKAL SİSTEMLERDE DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE UYGULAMALARI İkinci Düzey BMM 514 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç .Dr. Fatma LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik temeller.
Dersin Amacı Bu ders fizyolojik kontrol sistemleri konularında temel kavramlarını, çözüm metodalarını ve operasyonel tekniklerini ve uygulamaları konularını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Sistem analizi; Karalılık Analizleri; kararlılık geçiş durum cevabı, Root Locus eğrileri, Routh Hurwitz Kararlılık kriterleri, Nyquist Kriterleri,
2 Karalılık Analizleri; Cheyne-Stokes modeli, Işık reflex sisteminde kararlılık analizi
3 Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Nonparametrik ve parametrik tanımlama metodları
4 Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Parametre tanımlamalarında problemler, Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
5 Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması : Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
6 Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon; Negatif geribeslemeli sistemlerde optimizasyon
7 Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon: Tek parametreli optimizasyon, kısıtlamalı optimizasyon
8 Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon : , fizyolojik değişkenlerin adaptif kontrolü
9 Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Lineer kapalı döngülü sistemlere karşın nonlineer yapılar
10 Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; , Faz uzay analizi, Nonlineer osilatörler,
11 Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Fonksiyon Metodunun tanımı, Neuronal dinamiğin modellenmesi
12 Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik; Geciktirilmiş geribeslemeli nonlineer kontrol sistemleri
13 Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Kublajlı Nonlineer osilatörler-günlük ritim modeli
14 Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Zamanla değişen kapalı döngülü sistemler -Uyku apne durumu modeli, geribeslemeli sistemlerde gürültü yayılımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyolojik kontrol sistemleri kavramların, çözüm metotlarının ve operasyonel tekniklerinin ve uygulamaların anlaşılması
2 Vücut kontrol sistemlerini, formüle etme ve çözme becerisi
3 Temel sistem analizi yapabilme
4 Mühendislik ve fizyolojik kontrol sistemleri arasındaki farkları açıklayabilmek
5 Matlab simulink ile fizyolojik kontrol sistemlerini yorumlayabilme
6 Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Tanımlanması.
7 Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Karmaşık Dinamik Çözümleri.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Michael C.K., Physiological Control Systems, 1999
Yardımcı Kaynaklar Mathematical and Computer Modeling of Physiological Systems,Vincent C. Rideout, Prentice Hall biophysics & bioengineering series, 1991; Modeling And Control In Biomedical Systems, B.w. Patterson, Elsevier Science Ltd;Modelling methodology for physiology and medicine, Ewart R. Carson,Claudio Cobelli, Academic Press,2001.

Ders İle İlgili Dosyalar