Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci Düzey ENM 812 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Öğrenciye tez aşamasında literatür tarama, literatüre katkı sağlayacak şekilde uygulamalı veya teorik çalışma yapma, etik kurallara uyarak elde ettiği sonuçları analiz etme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen nitelikte bir rapor halinde sunma becerisi kazandırmak
Dersin Tanımı Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışma

Dersin İçeriği
1 Literatür araştırması
2 Literatür araştırması
3 Teorik ve/veya pratik çalışma
4 Teorik ve/veya pratik çalışma
5 Teorik ve/veya pratik çalışma
6 Teorik ve/veya pratik çalışma
7 Teorik ve/veya pratik çalışma
8 Teorik ve/veya pratik çalışma
9 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
10 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
11 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
12 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
13 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 Analiz, değerlendirme ve yorumlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2 Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanır
3 Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır
4 Mesleki ve etik sorumlulukları kavrar
5 Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır
6 Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplamsal boyutlarda etkisini kavraması için gereken geniş kapsamlı bir vizyona sahip olur
7 Yaşam boyu öğrenme ihtiyacını kavrar ve bu yeteneği kazanır
8 Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olur
9 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri kullanabilme becerisi kazanır
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 10 130
Arazi çalışması 13 10 130
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili literatür.

Ders İle İlgili Dosyalar