Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ ERMENİ EDEBİYATI 2 Birinci Düzey EDE 406 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Ermenice
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.dr GAFAR MEHDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı -Bu dersin amacı Ermeni dili bölümünden mezun olan öğrencilere Ermeni romancılığı hakkında bilgiler vermektir. Ermeni romanının tarihi XIX yüzyıldan başlanır Esas amaçlardan biri de 20. Yüzyılda Ermenistan cumhuriyetinin ortaya çıkışı ile oluşan yeni romantik ve realist düşünceyi tanıtmaktır. Ermenistan”da çok ciddi yazarlar yaşamış ve şu an yaşamaktalar. Bizim maksadımız Ermeni edebiyatına özgü kuram ve uygulamaları ders sistemine dahil etmektir. Bu çerçevede Ermeni edebi simalarını tanıtma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri üzerinde durulacaktır. Bu anlamda yazar ve şairlerin eserleri audio ve video yöntemlerle öğrenciler sunulacaktır. Onların eserleri esasında çekilmiş filmler de izletilecektir Onlardan bu edebiyat örneklerini benimseme ve dersi alan öğrencilerin şu yeterliklere ulaşması beklenmektedir:
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Ermeni edebiyatında roman
2 Havhannes Tumanyanın roman yaratıcılığı
3 Sovyet zamanında Ermeni edebıyatı . Matevosyan . Siradegyan. Petrosyan
4 Ermeni Edebiyatı Dünü, Bugünü ve Geleceği. Avetik İsahakyan ve onun romanları
5 20. yüzyıl Diasporada yaşayan Ermeni yazarlarının tanıtımı -
6 Ermeni yazrların 20. yüzyıl edebiyatıyla ilgili görüşleri
7 Klasik Ermeni edebiyatı ve çağdaş Ermeni edebiyatının kıyaslanması Ermeni şiirinden örneklerin sunumu
8 Arasınav
9 Batı Ermeni edebiyatında roman
10 Sovyet Ermenistanı zamanı yazılmıç roman örneklerinin okutulması
11 Sovyet Ermenistanına kadarkı edebiyat. Romancıların düzyazı örnekleri
12 20. yüzyıl Ermeni öykü ve romancılarının tanıtım
13 Ünlü Ermeni yazarlarının romanlarında kadın
14 20. yy. Ermeni romanı Ermeni kültürünün bir parçası. Raffi, Eğişe Çarent, Aksel Bakunts, Paruyr Sevak, Tekeyan Papazyan ve b
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Edebiyat hakkında bilgiler verilmesi.
2 Çağdaş Ermeni edebi ortamının anlatılması ve bilgilendirilmesi
3 Okuma becerisi
4 Edebiyat hakkında bilgi
5 Roman hakkında bilgi
6 Dil hakkında bilgi
7 Ermeni kültürü hakkında bilgi
8 Ermeni çağdaş edebiyatı hakkında bilg
9 Ermeni sanatı hakkında bilgi
10 Ermeni halkının tarihi hakkında bilgi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2 Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3 Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4 Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5 Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6 Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7 Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8 Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9 Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10 Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11 Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13 Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ermeni romanları Erıvan 1999
Yardımcı Kaynaklar Ermeni yazarlarının romanları

Ders İle İlgili Dosyalar