Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ İkinci Düzey İŞLT 506 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Dersin amacı, işletmelerin kurumsal hedeflerine ulaşabilmeleri için bilgi sistemlerini ve bilgi teknolojilerini nasıl kullanabileceklerine ilişkin derinlemesine bir bakış kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Yönetim Bilgi Sistemleri; kurumsal faaliyetlerde mükemmelliğe ulaşmak, karar alma süreçlerini etkinleştirmek ve rekabet avantajı sağlamak için bilgi sistemleri ve teknolojilerinin nasıl kullanılacağı örnek olaylarla ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin incelenmesi. Günümüz İşletmelerinde Bilgi Sistemleri. Açılış Örnek Olayı: Yeni Yankee Stadyumunun Geleceğe Bakışı.
2 Günümüz İşletmelerinde Bilgi Sistemlerinin Rolü. Bilgi Sistemlerinin Stratejik İşletme Amaçları. Etkileşimli Oturum: UPS Bilgi Teknolojisi ile Küresel Olarak Rekabet Etmekte.
3 Küresel E-İş ve İşbirliği. İş Süreçleri ve Bilgi Sistemleri. Bilgi Sistemleri İş Süreçlerini Nasıl Geliştirir. Etkileşimli Oturum: Domino''''s Pizza Takipçisi ile Cızırdıyor.
4 Bilgi Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular.
5 Bilgi Teknolojisi Altyapısı. Örnek Olay: Salesforce.Com: Popüler Bulut Hizmetleri.
6 İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi Yönetimi
7 Bilgi Sistemlerinin Güvenliği. Etkileşimli Oturum: Bulut Ne Kadar Güvenli?
8 Ara Sınav
9 Faaliyetlerde Mükemmelliği ve Müşteri Yakınlaşmasını Sağlama: Kurumsal Uygulamalar. Kurumsal Sistemler: Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Sistemi
10 Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) Sistemleri. Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Sistemleri. Etkileşimli Oturum: Buluta Doğru Hareket Eden Kurumsal Uygulamalar.
11 E-Ticaret: Dijital Pazarlar. Örnek Olay: Amazona karşı Walmart: Hangi Dev İşletme E-Ticarette Baskın Olacak?
12 Bilgiyi Yönetme.
13 Karar Vermeyi Güçlendirme. Karar Verme ve Bilgi Sistemleri.
14 Bilgi Sistemleri Kurma.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgi Sisteminin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını tam olarak anlamak. Bilgi Sistemlerinin işletmeleri nasıl dönüştürdüğü konusunda farkındalık kazanmak. Bilgi Sistemlerinin günümüz işletmelerinin faaliyetlerini gerçekleştirmesinde ve yönetiminde neden gerekli olduğunu anlamak.
2 İş süreçlerini ve bilgi sistemiyle ilişkisini anlamak. Temel işletme fonksiyonlarıyla ilgili temel iş süreçlerini tanımlayabilmek ve iş akışlarını oluşturabilmek. İş süreçlerini kullanarak, veri modelleme yazılımları yardımıyla mantıksal ve ilişkisel veri modelleri geliştirebilmek.
3 Bilgi sistemleriyle ortaya çıkan etik ve sosyal konular hakkında bilgi sahibi olmak. Bilgi teknolojisi ve İnternet''''in neden olduğu kişisel gizlilik ve ve fikri mülkiyetin korunması konularında ortaya çıkan sorunlarla ilgili farkındalık kazanmak.
4 Bilgi Teknolojisi altyapısı ve bileşenleri konularında bilgi sahibi olmak. Bilgi Teknolojisi altyapısının gelişimindeki aşamaları ve teknolojileri öğrenmiş olmak. Bilgisayar donanımı ve yazılımı platformlarındaki güncel eğilimler konusunda bilgi sahibi olmak.
5 Geleneksel dosyalama ortamlarında veri kaynaklarını yönetme sorunlarını kavramak. Veritabanı Yönetim Sistemleri (VTYS)''nin yetenekleri ve Veritabanı Tasarımı konularında bilgi sahibi olmak.
6 Bilgi Sistemlerinin güvenliği konusunda farkındalık kazanmak ve alınması gereken önlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kenneth C. Laudon, Jane P. Laudon, Yönetim Bilişim Sistemleri, 12. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Uğur YOZGAT, Nobel Akademik Yayıncılık, Kasım 2011.
Yardımcı Kaynaklar James A. O''Brien, George M. Marakas, Management Information Systems, 10 th Ed., McGraw-Hill/Irwin, New York, NY, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar