Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİMARİ TASARIM VII Birinci Düzey MİM711 Zorunlu 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Architectural Design VI
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVİM SEYHAN AYTEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı 1.Şube: Dr.Öğr.Üyesi Sevim Seyhan Ayten, Öğr.Gör.Dr. Sultan Şimşek, Araş.Gör. Dr. Halide İrem Erkan Kaya, 2.Şube: Dr. Öğr. Üyesi Sema Serim, Dr. Öğr. Üyesi Duygu Turgut, Öğr. Gör. Güntülü Gündoğ 3.Şube: Prof. Dr. İbrahim Özgür Deneme, Doç.Dr. Burcu Salgın, Araş.Gör.Dr. Fazıl Akdağ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Bedizhan Başkan
Dersin Veriliş Şekli Toerik - Pratik
Dersin Amacı Tasarım problemine ilişkin mekansal ve çevresel çözümler geliştirebilme; kentsel tasarım ölçeğinde mekansal öneriler üretebilmek; güçlü çevre verileriyle program kapsamının ilişkiselliğini kurmak; sürdürülebilir çevre ve tasarım ilişkisi konusunda duyarlılık kazanmak; kente ilişkin mekân organizasyonunun planlanması, arazi kullanımının ve ulaşım önerilerinin geliştirilmesi, mekan ve ilişkilerin farklı ölçeklerde çözümlenmesi; kişiselleştirilmiş bir mimari ifade dilinin oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı KENTSEL BİR ANLATI ARACI OLARAK MİMARLIK: Kentsel Hafıza ve Toplumsal Belleğin Sergilenmesi, Yaşanması ve Yeniden İnşası Bu proje stüdyosu, öğrencileri mimarlığı yalnızca mekânsal bir üretim biçimi olarak değil, kentin anlatısını yeniden kuran bir düşünme ve yazma aracı olarak kullanmaya davet eder. Öğrencilerden, Kayseri’deki kentsel bağlamda seçilecek bir iz üzerinden anlatıyı mekânsallaştıran konaklama ve kamusal (kültürel, ticari, eğitim vb.) kullanım içerikli çok katmanlı bir kurgu geliştirmeleri beklenir. Öğrenciler, Kayseri’nin tarihsel, kültürel ve sosyal dokusunu derinlemesine analiz ederek, kendi tasarım senaryolarına paralel özgün mekânsal bağlamlar seçeceklerdir. Tasarlanacak anlatı yapısı toplumsal çeşitliliği yansıtmalı, mekânsal katmanları ve zamansal geçişleri somutlaştırarak, kentsel hafıza ve toplumsal belleğin çok boyutlu yaşanmasına imkân tanımalıdır. Mekânsal kurgunun her katmanı, kentte yaşayanların geçmiş ile bugün arasında kurduğu diyalogun somut bir ifadesi olacaktır. Öğrenciden, kentteki belirli bir boşluk ya da iz/izlek üzerinden hareketle, anlatıyı hem sergileyen, hem deneyimleten, hem de yeniden kuran çok katmanlı bir mekânsal kurgu geliştirmesi beklenir.

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım, Proje konusu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme Alan Gezisi
2 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon Örnek Proje Sunumları
3 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon Örnek Proje Sunumları
4 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon Örnek Proje Sunumları
5 ARA SINAV 1_JÜRİ (1.- 2.ŞUBE) ARA SINAV 1_JÜRİ (3.ŞUBE)
6 (1.- 2. ŞUBE) Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon ARA SINAV 1_JÜRİ (3.ŞUBE)
7 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
8 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
9 ARA SINAV 2_JÜRİ (1.- 2. ŞUBE) ARA SINAV 2_JÜRİ (3.ŞUBE)
10 (1.- 2. ŞUBE) Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon ARA SINAV 2_JÜRİ (3.ŞUBE)
11 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
12 (1.- 2. ŞUBE) Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon ARA SINAV 3_JÜRİ (3.ŞUBE)
13 ARA SINAV 3_JÜRİ (1.- 2.ŞUBE) ARA SINAV 3_JÜRİ (3.ŞUBE)
14 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
15 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
16 Alana ilişkin anlama-anlamlandırma ve anlatma Kentsel ilişkilerin kurulması Programın çözümlemesi ve senaryo oluşturulması Mekansal organizasyon
17
18
19
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tasarım fikrinin odaklandığı eksenleri ortaya koymak ve öncelikleri belirlemek.
2 Gelişmiş bir programı çevre verileri ile buluşturmak.
3 Doğal ve kentsel yaşam çevresi oluşturmak.
4 Tasarım düşüncelerini güncel mimari eğilimler içinde konumlandırmak.
5 Olgun bir mimari proje dili ortaya koymak.
6 Tasarımın soyut ve somut verilerinin bütününü değerlendirme yetisini geliştirmek.
7
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 8 24
Ara sınavlar 3 8 24
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 32 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     244
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar OKUMA LİSTESİ 1. Aydınlı, S. (2012). Aylak ve muğlak kent deneyimleri. Skopdergi, (2). 2. Argın, G. (2021). Kent ve bellek: Geçmişle göz göze gelmek. Kent Dergisi. 3. Augé, M. (2019). Unutma biçimleri (M. Sert, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. 4. Bakshi, A. (2017). Topographies of memories: A new poetics of commemoration. Palgrave Macmillan. 5. Bakshi, A. (2021). Kent belleğiyle bağlanma mekânları: Geçmişin hikâyeleri ve şimdinin uygulamaları. Kent Dergisi. 6. Bali, M. (2008). Kolektif hafızanın temsil mekânı olarak kentler ve kent imgeleri. A. Başaran (Ed.), Görünmez kentler’i okumak: Sınırlı mekânda sınırsız imkânlar içinde (ss. 167-188). Telemak. 7. Benjamin, W. (1993). Pasajlar (A. Cemal, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. 8. Casey, E. (1987). Remembering: A phenomenological study. Indiana University Press. 9. Connerton, P. (2012). Modernite nasıl unutturur (K. Kelebekoğlu, Çev.). Sel Yayıncılık. 10. Halbwachs, M. (1950). The collective memory. Harper-Colophon Books. 11. Holston, J. (1999). Spaces of insurgent citizenship. J. Holston (Ed.), Cities and citizenship içinde. Duke University Press. 12. Nora, P. (2006). Hafıza mekânları (M. E. Özcan, Çev.). Dost Kitabevi Yayınları. 13. Rossi, A. (1982). The architecture of the city (D. Ghirardo & J. Ockman, Çev.). MIT Press. 14. Selvi Ünlü, T. (2021). Nedir bu “kentsel bellek” ve ne işe yarar? Kent Dergisi. 15. Staiger, U., Steiner, H., & Webber, A. (2009). Memory culture and the contemporary city: Building sites. Palgrave Macmillan. 16. Tanju, B. (2008). Zaman - mekân ve mimarlıklar. A. Şentürer, Ş. Ural, Ö. Berber & F. U. Sönmez (Ed.), Zaman mekân içinde (ss. 168-185). YEM Yayınları. GENEL KAYNAKÇA https://divisare.com http://www.archdaily.com https://www.9sekunden.com/de/work http://www.arkitera.com http://www.mimdap.org http://www.dezeen.com http://archidose.blogspot.com www.cityofsound.com www.urbansketchers.com www.urbagram.net www.publicspace.org http://www.presidentsmedals.com/Project_Details.aspx?id=1685&dop=True http://www.architectureweek.com http://howtobecomeanarchitect.wordpress.com/ http://desmena.com/?p=397 http://www.arkitera.com/gorus?filtre[kullanici]=426 http://tipsforarchitectureschool.tumblr.com http://mardinartuklumimarlik.tumblr.com/archive

Ders İle İlgili Dosyalar