Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTODONTİ LİTERATÜRÜ Birinci Düzey DOR 631 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Diş hekimliği Fakültesinde okutulan lisans ortodonti derslerini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAĞCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin günümüz ortodonti literatüründeki önemli bilgileri edinebilmesini sağlamaktır. Her öğrenciden ortodonti dergilerinden seçilmiş belirli güncel makaleleri analitik olarak değerlenirmesi ve bir sunum içinde özetlemesi istenmektedir.
Dersin Tanımı Ortodonti alanında güncel olarak yayınlanmış başarılı çalışmaların seçilmesi ve derste ayrıntılı şekilde irdelenerek tartışılması.

Dersin İçeriği
1 1 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
2 2 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
3 3 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
4 4 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
5 5 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
6 6 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
7 7 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
8 8 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
9 9 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
10 10 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
11 11 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
12 12 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
13 13 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
14 14 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
15 15 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
16 16 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
17 17 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
18 18 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
19 19 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması
20 20 numaralı güncel makalenin okunması, incelenmesi ve tartışılması

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okunan güncel 1 ve 2 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
2 Okunan güncel 3 ve 4 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
3 Okunan güncel 5 ve 6 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
4 Okunan güncel 7 ve 8 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
5 Okunan güncel 9 ve 10 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
6 Okunan güncel 11 ve 12 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
7 Okunan güncel 13 ve 14 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
8 Okunan güncel 15 ve 16 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
9 Okunan güncel 17 ve 18 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.
10 Okunan güncel 19 ve 20 numaralı makaleler hakkında bilgi verir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 18 3 54
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 1 4 4
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar