Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AFETLERDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ Üçüncü Düzey SEC 240 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ali Başgün
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Afetlerde acil sağlık hizmetleri ve afetlerde ilk yardım uygulamaları konusunda öğrencilere bilgi vermek.
Dersin Tanımı Afetlerin özellikleri, Hızlı durum değerlendirmesi, Afetlerde acil sağlık hizmetlerinin özellikleri , Afetlerde doğru davranışlar, Afetlerde ilk yardım ve triaj uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Afetler/Olağan Dışı Durumlar
2 Afetlerin Sınıflandırılması
3 Afetlere İlişkin Mevzuat
4 Türkiye''''''''de Afet ve Önemi
5 Afet Yönetimi ve Planlanması
6 Afet Yönetimi Sistemi
7 Türkiye''''''''de Afet Yönetimi
8 ARA SINAV
9 Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller
10 Afetlerde Sağlık Hizmetleri
11 Afetlerde TRİAJ
12 Afetlerde İlk Yardım I
13 Afetlerde İlk Yardım II
14 Afet Sırasında Doğru Davranışlar
15 YIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Afetlerin özelliklerini tanımlar
2 Afetlerde yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
3 Afetlerde acil sağlık hizmetleri organizasyonlarını belirtir.
4 Afetlerde TRİAJ ve ilk yardım uygulamalarını bilir.
5 Afet sırasında doğru davranışları tanımlar
6 Afetlere karşı farkındalığı artar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar