Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KOMBİNASYONEL OPTİMİZASYON İkinci Düzey BİM 531 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içi anlatım
Dersin Amacı Tamsayı ve kombinasyonel optimizasyon problemlerinin ve algoritmalarının öğretilmesi
Dersin Tanımı Kombinasyonel optimizasyon problemleri ve bu problemleri çözen algoritmalar

Dersin İçeriği
1 Tamsayı programlama için Brach and Bound metodları
2 Kesen düzlemler teorisi
3 Sub-gradient optimizasyon
4 İki değerli programların çözüm uzayında kısmi sıralama
5 Kombinasyonel optimizasyon algoritmalarının karmaşıklığı
6 Gezgin satıcı problemi
7 Küme parçalama
8 Graf algoritmaları ve Graf renklendirme problemi
9 0-1 Çanta problemi
10 Minimax network lokasyonunda karmaşıklık ve verimlilik
11 Araç yönlendirme problemi
12 Yükleme problemi
13 Bir makinadaki maksimum gecikmesinin minimizasyonu
14 Personel çizelgeleme problemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 methods for Integer Programming
2 the theory of cutting planes and sub-gradient optimization
3 the complexity of combinatorial optimization algorithms
4 the graph algorithms and graph coloring problem
5 0-1 Knapsack problem, The vehicle routing problem, Loading problem
6 Minimizing maximum lateness on one machine, the crew scheduling problem
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Christos H. Papadimitriou, Kenneth Steiglitz, Combinatorial Optimization: Algorithms and Complexity, Dover Publications
Yardımcı Kaynaklar Introduction to algorithms, Cormen et. al, MIT Press

Ders İle İlgili Dosyalar