Bilişim Destek Sistemi
bilisimdestek@erciyes.edu.tr
2025-2026
2024-2025
ENGLISH
GİRİŞ
ANA SAYFA
ÜNİVERSİTE HAKKINDA
İsim ve Adres
Akademik Takvim
Akademik Yetkililer
Üniversite Hakkında Genel Bilgiler
Mevcut Eğitim Programları Listesi
Genel Kabul Koşulları
Eğitim Öncesi Tanıma İçin Genel Düzenlemeler
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Tahsisi
Akademik Rehberlik Düzenlemeleri
ÖN LİSANS
ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU
HALİL BAYRAKTAR SAĞLIK HİZMETLERİ M.Y.O.
LİSANS
TIP FAKÜLTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
MİMARLIK FAKÜLTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
VETERİNER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
FEN FAKÜLTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TURİZM FAKÜLTESİ
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HUKUK FAKÜLTESİ
ECZACILIK FAKÜLTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
ZİRAAT FAKÜLTESİ
SİVİL HAVACILIK YÜKSEKOKULU
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O.
YÜKSEK LİSANS
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
DOKTORA
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
BİLGİLER
Öğrencileri İçin Bilgilendirme
Yaşam Maliyeti
Konaklama
Yemekler
Sağlık Hizmetleri
Özel İhtiyaçlı Öğrenciler İçin İmkanlar
Sağlık Güvencesi
Öğrencileri İçin Finansal Destek
Öğrenci İşleri Ofisi
Öğrenme Mekanları
Uluslararası Programlar
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Mekanları
Öğrenci Kulüpleri
Diploma Eki
Diploma Eki Nedir?
Diploma Eki Hangi Bölümlerden Oluşur?
Diploma Eki Ne Değildir?
Diploma Ekinin Öğrencilere Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Ekinin Kurumlara Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Eki Ne İçin Gereklidir?
Diploma Eki Hangi Zorluklara Cevaben Üretilmiştir?
Diploma Eki Broşürü
Diploma Eki Örnekleri
Erasmus Kalite Politikası
Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi
Güncelleme Kurulu
Ders Bilgi Paketi
Doktora >
Sağlik Bilimleri Enstitüsü >
Ortodonti (doktora)
> İSLAM TARİHİ II
DBP Hakkında
Neden DBP?
Bilgi Paketi Nedir?
Nasıl Giriş Yapabilirim?
Düzenlemeleri Nasıl Yapabilirim?
Ders Hakkında
Bölüm Hakkında
Kazanılan Derece
Derece Seviyesi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenimin Tanınması
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Program Yeterlilikleri
Örnekleriyle Mezunların Mesleki Profilleri
Üst Derece Programlarına Geçiş
Müfredat Dersleri ve AKTS Kredileri
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Eğitim Tarzı
Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı
Dersin Adı
Dersin Seviyesi
Dersin Kodu
Dersin Tipi
Dersin Dönemi
Yerel Kredi
AKTS Kredisi
Ders Bilgileri
İSLAM TARİHİ II
Üçüncü Düzey
TAR 104
2
3.00
3.00
Yazdır
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
.
Eğitimin Dili
Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Dr. Öğ. Üyesi Muhammed İbrahim YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
.
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
Dersin Amacı
Hz. Peygamber’in hicretten sonraki hayatı ve Dört Halife dönemi hakkında temel bilgilerin öğrencilere kazandırılması
Dersin Tanımı
TAR 104 İslam Tarihi II
Dersin İçeriği
1
İkinci Yarıyıl konularının takdimi ve giriş
2
Medinede Sosyal ve Siyasi Durum
3
Uhud, Hendek, Hudeybiye
4
Mekke'nin Fethi ve Yahudilerle İlişkiler
5
Arap Kabileleriyle İlişkiler, Mûte Gazvesi
6
Tebük Seferinden Veda Haccına
7
Yalancı Peygamber ve Hz. Peygamber'in Son Zamanları
8
Ara sınav
9
Hz. Ebu Bekir Dönemi olayları(1. Yıl)
10
Hz. Ebu Bekir Dönemi olayları(2. Yıl)
11
Hz. Ömer Dönemi
12
Hz. Osman Dönemi
13
Hz. Ali Dönemi
14
Yarıyıl derslerinin genel tekrarı ve değerlendirilme
15
Yarı yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20
Dersin Öğrenme Çıktıları
1
Bibliyografik bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi kullanma becerileri edinir.
2
İslam tarihi ve dünya tarihinin çeşitli konularıyla ilgili bilimsel çalışmalar yapma yöntemini öğrenmiş olur.
3
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerileri edinir.
4
Bu disiplinle ilgili yeterli bilgiyi öğrenip saha çalışmaları için gerekli olan araştırma yöntem ve tekniklerine sahip olur.
5
Tarih ve tarih araştırmalarıyla ilgili önerilerini çeşitli kurumlarla paylaşır.
6
.
7
.
8
.
9
.
10
.
*
Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder
Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
Sayısı
Süresi (saat)
Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim
13
2
26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
13
2
26
Ödevler
0
0
0
Sunum / Seminer hazırlama
0
0
0
Kısa sınavlar
0
0
0
Ara sınavlara hazırlık
4
2
8
Ara sınavlar
1
1
1
Proje (Yarıyıl ödevi)
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Arazi çalışması
0
0
0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
4
3
12
Yarıyıl sonu sınavı
1
1
1
Araştırma
0
0
0
Toplam iş yükü
74
AKTS
3.00
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara sınav
1
40
Kısa sınav
0
0
Ödev
0
0
Yarıyıl içi toplam
40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
60
Genel toplam
100
Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Prof. Dr. Ali Aktan, İslam Tarihi (Başlangıçtan Emevilerin Sonuna Kadar), Nobel Yayınevi, Ankara 2013, s. 135-270.
Yardımcı Kaynaklar
1-Sabri Hizmetli, İslam Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1991.2-R. Stephen Humphreys, İslam Tarih Metodolojisi, çev. Murtaza Bedir, Fuat Aydın, Litera Yayıncılık, İstanbul, 2004.
Ders İle İlgili Dosyalar