|
1 |
İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
|
|
|
2 |
Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
|
|
|
3 |
Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
|
|
|
4 |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
|
|
|
5 |
Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
|
|
|
6 |
Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
|
|
|
7 |
Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
|
|
|
8 |
Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
|
|
|
9 |
Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
|
|
|
10 |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
|
|
|
11 |
Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
|
|
|
12 |
Bilimsel sunu yapma
|
|
|
13 |
Bilimsel yayın yazma
|
|
|
14 |
Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
|
|
|
15 |
Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
|
|
|
16 |
İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
|
|
|
17 |
Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
|
|
|
18 |
İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
|
|
|
19 |
Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
|
|
|
20 |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
|
37 |
|
|
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
|
40 |
|
|
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
|
43 |
|
|
|
44 |
|
|
|
45 |
|
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |