Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN POPÜLASYON GENETİĞİ İkinci Düzey GEN 504 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Aslıhan Kiraz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin Veriliş Şekli Teorik olarak işlenecektir.
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere İnsan Populasyon Genetiği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu kursun amacı öğrencilere İnsan Populasyon Genetiği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği
1 İnsan popülasyonu
2 Toplumda fenotip, genotip ve gen frekansları
3 Hardy-Weinberg yasası, Weinberg dengesini bozan faktörler
4 Tesadüfi olmayan evlilikler, akraba evlilikleri
5 Akrabalık derecesinin ölçülmesi, soyluluk katsayısı, ortalama soyluluk katsayısı
6 Mutasyon, mutasyon oranı, polimorfizm
7 VİZE
8 Seleksiyon, heterozigot üstünlüğü
9 Genetik kayma (Drift), gen akımı (göçler), kurucu Etkisi
10 Bayes Teoremi, risk hesaplama
11 Yeni genetik varyasyonların kaynakları
12 Polimorfik sistemlerin ve hastalık genlerinin toplumda dağılımı
13 Türkiyede genetik hastalık sıklıkları
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Popülasyonu genetiğinin genel ifadesi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Toplumda fenotip, genotip ve gen frekanslarının dağılımı hakkında bilgi sahibi olmak
3 Hardy-Weinberg yasası, Weinberg dengesini bozan faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
4 Tesadüfi olmayan evlilikler, akraba evlilikleri, akrabalık derecesinin ölçülmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5 Soyluluk katsayısı, ortalama soyluluk katsayısı hakkında bilgi sahibi olmak
6 Mutasyon oranlama saptanması hakkında bilgi sahibi olmak
7 Seleksiyon heterozigot üstünlüğü hakkında bilgi sahibi olmak
8 Genetik kayma hakkında bilgi sahibi olmak
9 Kurucu etkisi, polimorfik sistemlerin ve hastalık genlerinin toplumda dağılımı hakkında bilgi sahibi olmak
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Postlethwalt, John (2009). Modern Biology. Holt, Rinehart and Winston. p. 317. 2-Hartl, Daniel (2007). Principles of Population Genetics. Sinauer Associates. p. 95. ISBN 978-0-87893-308-2. 3-William B. Provine (1978). "The role of mathematical population geneticists in the evolutionary synthesis of the 1930s and 1940s". Studies of the History of Biology 1: 167–192.
Yardımcı Kaynaklar Masel J (2011). "Genetic drift". Current Biology 21 (20): R837–R838. doi:10.1016/j.cub.2011.08.007. PMID 22032182.

Ders İle İlgili Dosyalar