Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLAVYE KULLANIMI-I Birinci Düzey ADA 107 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Doğru oturuşu, klavyeye ve ekrana olan uzaklığın ayarlanmasının öğretilmesi. El, ön kol, dirsek ve bacakların ergonomik olarak nasıl durması gerektiğinin öğretilmesi. Harflerin tanıtılması.
2 Temel sıra tuşlarının öğretilmesi (k, a, m, e, l, i). Parmakların yerleştirilmesi ve bakmadan tuşlara basılmasının sağlanması.
3 Temel sıra tuşlarının öğretilmesi (y, u, ş, ü, t). Parmakların yerleştirilmesi ve bakmadan tuşlara basılmasının sağlanması.
4 Temel sıra tuşlarının hızlı yazılması için egzersizlerin yapılması. Temel sıra cümle uygulamaları.
5 Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin öğretilmesi.
6 Diğer Üst sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi.
7 Üst sıra tuşlarının öğretilmesinin tamamlanması ve metin çalışmalarının yapılması.
8 Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması.
9 Alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin öğretilmesi. Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
10 Diğer alt sıra tuşlarının öğretilmesi. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi.
11 Metin yazma uygulamaları. Hataları bulma ve engelleme yöntemlerinin öğretilmesi.
12 Büyük harf yazımının öğretilmesi. Silme ve enter tuşunun öğretilmesi ve kullanımı ile ilgili metin çalışmalarının yapılması.
13 Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları.
14 Baskılı hız çalışmaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır.
2 Öğrenciler on parmak metotlu yazmanın önemini kavrar.
3 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
4 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
5 Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
6 Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7 Öğrenciler parmaklarına bakmadan metotlu on parmak yazmayı öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2 İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3 İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4 İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5 Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6 Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8 İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9 Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10 Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11 İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12 Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13 İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15 İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16 Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17 Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri. 26 saatte on parmak öğreniyorum. Ali Ünlü.
Yardımcı Kaynaklar "turkegitim.net", "m5bilisim.com"

Ders İle İlgili Dosyalar