Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KELAM VE TARİHİ Birinci Düzey DKA305 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yard. Doç. Harun Işık, DOÇ. DR. MURAT SERDAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan klasik kelamın önemli konuları hakkında öğrenciyi bilgilendirerek, Kelam sorunlarının çözümünde öğrencinin kapasitesini artırmak ve düşünme melekesinin gelişmesine katkıda bulunmak.
Dersin Tanımı Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri, bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, nübüvvetin imkanı ve ispatı, peygamberliğe ilişkin sorunlar, ahiret hayatının imkan ve ispatı, kaza ve kader, ecel ve ömür, dualite sorunu, ahlak, dua ve tevbe, kıyamet alametleri

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri
3 Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi
4 Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri
5 Nübüvvetin imkanı ve ispatı
6 Peygamberliğe ilişkin sorunlar
7 Ahiret hayatının imkan ve ispatı
8 Ara Sınav
9 Kıyamet alametleri ,
10 Kaza ve Kader
11 Ecel ve Ömür
12 Dua ve Tevbe
13 Dualite sorunu, Ahlak
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan kelam sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Kelami konularda karşılaşabileği sorunları çözme becerisi kazanır.
3 Öğrencinin analitik düşünme yeteneği gelişir
4 Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenlerini açıklayabilir.
5 bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temellerini kavrar.
6 Peygamberliğin imkanı ve ispatını açıklayabilir.
7 Kaza-kader, ecel-ömür kavramlarını kavrayabilir, insan özgürlüğü ve sorumluluğu ile ilişkisini kurar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kelam Tarihi; Prof. Dr. Temel YEŞİLYURT vd., Şerafeddin Gölcük vd.; Kelam.
Yardımcı Kaynaklar Kelam El Kitabı; Ed:Şaban Ali DÜzgün.

Ders İle İlgili Dosyalar