Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANCILIKTA BİYOTEKNOLOJİ Birinci Düzey VFZ 530 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Selma Beyzi
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Biyoteknolojik yöntemler ve çiftlik hayvanlarında uygulanma olanaklarını öğrenmektir.
Dersin Tanımı Biyoteknolojik yöntemler ve çiftlik hayvanlarında uygulanma olanaklarını öğrenmektir.

Dersin İçeriği
1 Hayvancılıkta biyoteknolojik çalışmaların tarihçesi
2 Hayvancılıkta biyoteknolojide son gelişmeler
3 Genetik yapının tanımlanması amacıyla yapılan biyoteknolojik çalışmalar
4 Rekombinant DNA tekniği
5 Rekombinant DNA tekniğinin kullanım alanları
6 Transgenik hayvanlar, transgenik hayvanların üretim amaçları
7 Transgenik hayvanların üretiminde kullanılan gen aktarma teknikleri
8 ARA SINAVI
9 Hayvancılıkta klonlama çalışmaları
10 Moleküler belirteç teknikleri
11 Moleküler belirteç tekniklerinin hayvancılıkta kullanım amaçları
12 Kantitatif özellik lokusları
13 Marker (belirteç) destekli seleksiyon
14 Hayvancılıkta ebeveyn saptamada moleküler teknikler
15 Hayvan refahı ve etik açısından biyoteknolojik çalışmaların değerlendirilmesi
16 YIL SONU SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayvancılıkta biyoteknolojinin önemini kavrar
2 Hayvancılıkta biyoteknolojik çalışmaların geçmişi ve geleceği hakkında bilgilenir
3 Biyoteknolojik çalışmaların çiftlik hayvanlarında uygulanma şekli ve yerini kavrar
4 Moleküler belirteç tekniklerini öğrenir
5 Biyoteknolojideki son gelişmeleri değerlendirir
6 Biyoteknolojideki son gelişmeleri değerlendirir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Engelhard, M., Hagen, K., Boysen, M. (edt) 2009. Genetic engineering in livestock: New applications and interdisciplinary perspectives. Springer-verlag Heidelberg. ISBN 978-3-540-85842-3 2.Guimaraes, E.P., Ruane, J., Scherf, B.D., Sonnino, A., Dargie, J. D. 2007. Marker assisted selection. Current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish. Food and Agriculture Organization of the United Nations. ISBN 978-92-5-105717-9 3.Animal biotechnology (electronic resource): Science-based concern. 2002.Committee on defining science-based concerns associated with products of animal biotechnology, Committee on agricultural biotechnology, health and the environment board on life sciences, Division on earth on earth and life studies. Washington, D.C: National academies pres. 4.Murray,J.D., Anderson,G. B., Oberbauer, A.M., McGloughlin.M. M. 1999. Transgenic Animals in Agriculture. CABI Publishing, ISBN 0851992935 5. Chapman., A. B. 1985. (Edit.) World Animal Science, A Basic Information, General and Quantitative Genetics. Elsevier Pub. 6. SCI indekslerce taranan dergilerde güncel makaleler
Yardımcı Kaynaklar Engelhard, M., Hagen, K., Boysen, M. (edt) 2009. Genetic engineering in livestock: New applications and interdisciplinary perspectives. Springer-verlag Heidelberg. ISBN 978-3-540-85842-3 2.Guimaraes, E.P., Ruane, J., Scherf, B.D., Sonnino, A., Dargie, J. D. 2007. Marker assisted selection. Current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish. Food and Agriculture Organization of the United Nations. ISBN 978-92-5-105717-9 3.Animal biotechnology (electronic resource): Science-based concern. 2002.Committee on defining science-based concerns associated with products of animal biotechnology, Committee on agricultural biotechnology, health and the environment board on life sciences, Division on earth on earth and life studies. Washington, D.C: National academies pres. 4.Murray,J.D., Anderson,G. B., Oberbauer, A.M., McGloughlin.M. M. 1999. Transgenic Animals in Agriculture. CABI Publishing, ISBN 0851992935 5. Chapman., A. B. 1985. (Edit.) World Animal Science, A Basic Information, General and Quantitative Genetics. Elsevier Pub. 6. SCI indekslerce taranan dergilerde güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar