Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞA VE ÇEVRE BİLİNCİ Üçüncü Düzey SEC 230 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞENGÜL UYSAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Şengül UYSAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Çevre bilincinin oluşturulması, çevre duyarlılığını arttırmak, çevre sorunların farkına varılması ve bu sorunlara çözüm üretebilme
Dersin Tanımı Çevresel farkındalık yaratma, çevre ve insan ilişkisi, çevre sorunları, çevre ile ilgili mevzuatlar

Dersin İçeriği
1 Çevre ile ilgili temel kavramlar (ekosistem, ekoloji vb.)
2 Çevre ve insan ilişkisi
3 Çevre bilinci ve duyarlılığı
4 Hava Kirliliği
5 Toprak Kirliliği
6 Su kirliliği
7 Radyoaktif kirlilik
8 Katı Atıklar ve geri dönüşümü
9 Küresel ısınma, küresel iklim değişikliği
10 Dünyada ve Türkiye’de güncel çevre sorunları ve çözüm üretme
11 Türkiye’de biyolojik çeşitlilik
12 Erozyon, Orman yangınları, yanlış arazi kullanımı
13 Ekolojik, Karbon ve su ayak izi
14 Çevre ile ilgili yönetmelikler hakkında genel bilgilendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre ile ilgili temel kavramları öğrenir
2 Çevre bilincine sahip olma
3 Çevre ile ilgili yönetmelikleri öğrenme
4 Çevre sorunlarını ele alabilme
5 Çevre hakkında bilgi kazanılması
6 Çevre kirliliği hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Peirce, J. J., Vesilind, P. A., Weiner, R. 1998. Environmental pollution and control. Butterworth-Heinemann. Rom, W. N. 2011. Environmental policy and public health: air pollution, global climate change, and wilderness (Vol. 14). John Wiley & Sons.

Ders İle İlgili Dosyalar